آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

خراسان جنوبی با وجود ظرفیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند به قطب بزرگ صنعتی کشور تبدیل شود

خراسان جنوبی – رضا بهنام – استاندار و جمعی از مسوولان استان از بخش‌های مختلف کارخانه کویر تایر بازدید کردند و کلنگ احداث مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی با هدف آموزش و ارتقای سطح دانش نیروهای کارخانه در این بازدید به زمین زده شد.
حمید ملانوری به اقدامات خلاقانه صورت گرفته در مجموعه کویر تایر اشاره کرد و گفت: توفیقات شرکت در زمینه‌های استاندارد، فروش اینترنتی، تامین ماشین آلات و تجهیزات به جهت خلاقیت و نوآوری نیروهای کاری بوده است.

وی با تاکید بر این که کارگر، کارمند، کارشناس و مدیر باید به دنبال کارهای خلاقانه باشند خاطرنشان کرد: انجام کارهای خلاقانه در مدیریت یک مجموعه باید به طور ویژه دنبال شود تا پیشرفت و ترقی به معنای واقعی رقم بخورد.

استاندار خراسان جنوبی از استعدادهای بالقوه استان گفت و افزود: اگر بخواهیم از این ظرفیت‌ها درست و بهینه استفاده کنیم تا بهره‌وری بیشتری را شاهد باشیم و سطح رفاه جامعه ارتقا یابد، باید به کارهای خلاقانه‌ توجه شود و در این راستا تفکر توسعه‌ای را بین مردم تقویت کنیم.

ملانوری با تاکید بر اهمیت اندیشیدن گفت: این فکر آدم‌هاست که پیشرفت و رفاه را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: اگر دید توسعه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم این انتظار را هم داشته باشیم که با وجود ظرفیت‌های فراوانی که داریم، خراسان جنوبی می‌تواند به قطب بزرگ صنعتی کشور تبدیل شود.
دپارتمان ملی صنعت تایر شامل بخش‌های مدیریت، اتاق کنفرانس به ظرفیت ۶۰ نفر، اتاق ضبط و مانیتورینگ، کتابخانه و سالن مطالعه و مخزن کتاب در زمینی به مساحت هزار و ۱۷۳ متر مربع در ۲ طبقه و بازه زمانی ۸ ماه ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در این آیین، آموزش را جزو لاینفک کار در این مجموعه عنوان کرد و گفت: در یک سال گذشته ۳۳ هزار و ۴۷۱ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز آموزش کارخانه برگزار شده است.

سید محمدحسین زینلی اخذ مجوز ایجاد دپارتمان ملی صنعت تایر ایران و تعامل با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش‌های مهارتی بدو استخدام (هشت ماه)، آموزش از طریق مرکز آموزش و استقبال کارکنان صنایع استان از مرکز آموزش بین کارگاهی را از جمله دستاوردهای محقق شده در این بخش اعلام کرد.

وی افزود: چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از منابع داخلی شرکت کویر تایر برای احداث و تجهیز این مرکز در نظر گرفته شده است که در مدت هشت ماه احداث می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به نیابت از رییس سازمان ملی استاندارد ایران، لوح و تندیس واحد نمونه ملی استاندارد را به مدیرعامل شرکت کویر تایر اعطا کرد.
مهر امسال و همزمان با گرامیداشت روز جهانی استاندارد، شرکت کویر تایر از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به‌ عنوان واحد تولیدی نمونه ملی در کشور انتخاب شد.
این انتخاب براساس ارزیابی ۱۳ معیار تعیین شده سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.
سهم کویر تایر در ارزش افزوده بخش صنعت خراسان جنوبی در سال ۳۰ درصد اعلام شده است و ۱۶ درصد شاغلان بخش صنعت استان و ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان (شهرستان بیرجند) در این مجموعه مشغول به کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا