اجتماعی

خروج ۵۰۰ هزار تبعه خارجی از کشور در دوران  کرونا

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق آخرین آمار، ۵۰۰ هزار تبعه خارجی در دوران همه‌گیری کرونا از کشور خارج و هم اکنون ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فعالیت می‌کنند .

«محسن ابراهیمی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با شیوع بیماری کرونا تعدادی از اتباع خارجی غیرماهر که در کشور فعالیت داشتند به دلیل ترس از این بیماری و تعطیلی کسب و کارها و کارشناسان نیروهای متخصص اعزامی شرکت‌های خارجی برای رعایت پروتکل‌های کشورهای فرستنده از ایران خارج شدند.

وی ادامه داد: البته برخی از این نیروهای شرکتی همزمان به صورت دورکاری به فعالیت خود در حوزه‌های مربوطه فعالیت می‌کنند .

ابراهیمی تاکید کرد: با گذشت بیش از یک سال و نیم از اپیدمی کرونا و تزریق واکسن، برخی از این شرکت‌ها فعالیت خود را در داخل کشور از سر گرفتند.

وی در خصوص تمدید پروانه کار اتباع خارجی در کشور نیز گفت: با توجه به شیوع موج چهارم کرونا در کشور و لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌ها اعتبار پروانه کار شرکت‌هایی که متقاضی بکار گیری اتباع خارجی هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری تا ۳۱ خردادماه تمدید می‌شود.

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی افزود: اتباع خارجی شاغل در کشور که اعتبار پروانه کار آنها در فروردین ماه سال جاری منقضی شد ،بدون نیاز به مراجعه به اداره کل اشتغال اتباع خارجی به مدت دو ماه تمدید می‌شود.

وی اضافه کرد: تمدید پروانه کار برای ۱۳ هزار نفر است و برای فعالیت مابقی نیروی خارجی فعال در کشور که از طریق طرح‌های آمایشی حضور دارند در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

ابراهیمی از برگزاری نخستین جلسه هیات فنی بصورت مجازی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این جلسه با حضور مدیران شرکت‌های کره، چین، ژاپن، روسیه و امارات برای بررسی موضوعات مختلف برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا