بانک-بیمه-بورس

داریوش محمدی دوباره به بیمه ایران برگشت

داریوش محمدی دوباره به خانواده بیمه ایران برمی‌گردد تا به‌زودی سکان هدایت شرکت بیمه ایران معین را بر عهده بگیرد.
به گزارش نقش نیوز به نقل از دنیای بانک ؛انتخابی از درون خانواده بیمه ایران که نشان از آینده‌نگری و اتخاذ استراتژی جدید بیمه ایران معین نسبت به سایر شرکت‌های بیمه فعال در مناطق آزاد تجاری و صنعتی و البته مناطق ویژه اقتصادی ایران دارد.

کارنامه داریوش محمدی، باسابقه طولانی فعالیت مستمر در صنعت بیمه کاملاً شفاف است و دستکم اینکه او در آخرین تجربه مدیریتی خود موفق شده تا شرکت بیمه میهن را از بحران دور سازد. دلیل انتخاب داریوش محمدی را باید در آینده دید که او چه کارنامه‌ای از خود به جا می‌گذارد، کما اینکه او در مدت حضور و رهبری شرکت بیمه میهن برابر آمارها توانست تا حق بیمه تولیدی شرکت یادشده در پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ بالغ‌بر ۶۷ درصد افزایش داده و به رقم ۳ هزار و ۲۸ میلیارد و ۴۶۱ میلیون ریال برساند این در حالی است که در سال ۹۸ میزان خسارت پرداخت‌شده توسط بیمه میهن تنها ۳۹ درصد بیشتر از سال ۹۷ بوده و نسبت خسارت به‌حق بیمه تولیدی شرکت را با ۱۴ پله بهبود به ۷۲ درصد رسانده است.

مدیرعامل جدید ایران معین کیست؟ داریوش محمدی دانش‌آموخته دکترای مدیریت است و در خرداد سال ۱۳۷۶ با ورود به شرکت بیمه ایران راه خود را پیدا کرد، پله به پله جلو رفت و از کارشناسی تا مدیریت را در حوزه‌های مختلف مالی، برنامه‌وبودجه، امور شعب، حسابرسی و واحد علمی کاربردی بیمه ایران تجربه نمود. مدیرعامل آینده بیمه ایران معین، در بیمه رازی مسئولیت معاونت مالی و اداری مدیرعامل و در بیمه دی مسئولیت معاونت مالی و سرمایه‌گذاری مدیرعامل را در اختیار داشته و مدتی به‌عنوان مشاور مدیرعامل بیمه ما به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه داد و به‌عنوان نسل جدیدی از مدیران صنعت بیمه، از آذرماه سال ۱۳۹۷ به نمایندگی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از تائید صلاحیت حرفه‌ای توسط بیمه مرکزی به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل بیمه میهن انتخاب شد.

داریوش محمدی هم‌اکنون عضو کمیسیون مالی سندیکای بیمه گران ایران، عضو علی‌البدل هیئت‌رئیسه سندیکای بیمه گران ایران و عضو هیات مدیره بیمه ایران معین است و سابقه عضویت در کمیته‌های حسابرسی شرکت‌های بزرگ بورسی نیروکلر و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن را در کارنامه دارد. سکان هدایت شرکت بیمه ایران معین در روزهای آینده به داریوش محمدی سپرده می‌شود و انتظار می‌رود او بتواند با اتخاذ استراتژی جدید و با بهره گیری از تجربه بیش از دو دهه سابقه در صنعت بیمه و تسلط بر امور مالی، برنامه ریزی، فروش و سرمایه‌گذاری فصل تازه‌ای را در این شرکت رقم بزند. هم‌اکنون دکتر حسن اسلامی پناه، رئیس هیئت‌مدیره به‌عنوان سرپرست بیمه ایران معین فعالیت می‌کند.

بیمه ایران معین به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با مجوز هیئت دولت در سال ۱۳۸۲ فعالیت رسمی خود را ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۸۳ در منطقه آزاد تجاری کیش آغاز کرده است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، ۵۵ درصد از کل پرتفوی بیمه ایران معین در پایان سال گذشته مربوط به رشته بیمه شخص ثالث بوده و نرخ حق بیمه صادره این شرکت در نیمه نخست سال گذشته با ۴۸ درصد افزایش نسبت به نیمه نخست سال ۹۷ به رقم ۹۹۶ میلیارد ریال رسیده است. سرمایه فعلی شرکت بیمه ایران معین ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و این شرکت از سطح توانگری یک مالی طی هفت سال گذشته برخوردار بوده و ۴۱ درصد از کل حق بیمه تولیدشده در مناطق آزاد تجاری ایران را به خود اختصاص داده است.

پیش‌بینی می‌شود داریوش محمدی در شرکت بیمه ایران معین استراتژی جدیدی را با رویکردهای اصلاح ترکیب پرتفوی، مدیریت ریسک، طراحی محصولات بیمه ای متناسب با ریسکهای مناطق مناطق آزاد تجاری و صنعتی و همچنین مناطق ویژه اقتصادی کشور، تقویت شبکه نمایندگان و تعامل با مشتریان را در دستور کار خود قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا