بانک-بیمه-بورس

در ایران بیمه‌ها بدون ارزیابی تأسیسات را بیمه می‌کنند

به گزارش نقش نیوز زنگنه با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه فرماندهی صحنه در حوادث صنعت نفت انجام شده، اما هنوز گام نخست است، گفت: ما در اچ‌اس‌یی به‌خصوص ایمنی به انضباط و فرهنگ‌سازی نیاز داریم. به‌عنوان نمونه اکنون در زمینه ماسک زدن به انضباطی رسیده‌ایم، زیرا باورمان شده خطر جدی است و اشتباه به معنی مرگ است. تا این احساس را نداشته باشیم عمل نمی‌کنیم. این طبیعت بشر است و باید برای آن فرهنگ‌سازی شود.
وی با تأکید بر اینکه همه تأسیسات صنعت نفت باید از نظر ایمنی از سوی مشاوران درجه یک بین‌المللی ارزیابی شود، افزود: همچنین مشاوران ارزیابی تأسیسات در ایران نیز باید تقویت شوند و با ارزیابی تأسیسات، مشکلات و نقاط ضعف را بگویند.
وزیر نفت ادامه داد: این کارها را در دنیا بیمه‌ها انجام می‌دهند، اما در ایران بیمه‌ها بدون ارزیابی و بررسی مشکلات تأسیسات را بیمه می‌کنند، در حالی که در دنیا اگر بخواهند تأسیسات را بیمه کنند نخست ارزیابی ایمنی انجام می‌دهند، سپس متناسب با وضع آن نرخ بیمه را اعلام می‌کنند.
وی با یادآوری دیدار خود با بیمه‌های کشور در زمان ریاست عبدالناصر همتی در بیمه مرکزی اظهار کرد: در آن دیدار، درخواست کردم در بیمه کردن تأسیسات نفتی با افزایش نرخ بیمه سخت‌گیری کنند و عنوان کردم این سخت‌گیری سبب حفظ جان و مال مردم و کشور می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا