اجتماعی

دستور وزیر بهداشت برای پیگیری حادثه کلینیک سینا اطهر

به گزارش نقش نیوز، سعید نمکی در پیامی نوشت: فقدان جمعی از همکاران پرتلاش و هموطنان عزیزمان در پی حادثه تلخ آتش سوزی در کلینیک سینا اطهر موجب تاسف و تاثر و تالم بسیار گردید. ضمن عرض تسلیت مجدد این مصیبت به خانواده‌های داغدار، همکاران شریف جامعه پزشکی و نظام سلامت و آرزوی شفا و بهبودی عاجل مصدومان این حادثه ناگوار از خداوند منان برای درگذشتگان، رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزو دارم.

وی تاکید کرد: البته اطلاق عنوان حادثه بر این واقعه و وقایعی از این دست، نافی بررسی ابعاد آن و حتی شناسایی علل، عوامل و موارد اهمال احتمالی نخواهد بود، چنان‌که معاونت محترم توسعه، معاونت محترم درمان با همراهی حراست و اداره کل بازرسی وزارت بهداشت و همکاری دستگاه‌های ذیربط موظفند در اسرع وقت گزارش کاملی از بررسی جوانب موضوع در این مرکز درمانی خصوصی و ارائه راهبردها و مداخلات پیشگیرانه از موارد مشابه را به اینجانب گزارش نمایند.

به گزارش ایرنا، حادثه آتش‌سوزی و انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران در شب گذشته(سه شنبه) به مرگ ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر منجر شد.

بر اساس اعلام کانال سازمان نظام پزشکی، بیش از نیمی از جان‌باختگان، پزشکان و کادر اتاق عمل هستند.

مهار این آتش‌سوزی با استفاده از تجهیزات جدید آتش‌نشانی از جمله نردبان‌های بلند و در سایه تجربه و ایثار آتش‌نشانان، حدود دو ساعت به طول انجامید و با وجود دو مورد انفجار در دقایق اولیه، از سرایت آتش به سایر ساختمان‌های منطقه جلوگیری شد.

پس از حادثه در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های مختلفی شکل گرفت، اما منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران علت اصلی را  نشت گاز و اتصال برق علت عنوان کرده است.

تا کنون ۱۸ جسد از ۱۹ جانباخته حادثه آتش سوزی کلینک سینا اطهر تحویل پزشکی قانونی استان تهران داده شد و اجساد جانباختگان این حادثه به محض شناسایی تحویل بستگانشان می‌شود.

ساعاتی پیش القاصی مهر دادستان تهران در تشریح آخرین جزییات از پرونده آتش سوزی کلینیک سینا اطهر گفت: دستور احضار پنج نفر از مقصران احتمالی حادثه صادر و یک نفر نیز در این رابطه بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا