آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبیویژه

دفاع مقدس الگویی در دوران جنگ اقتصادی

رضا بهنام- خراسان جنوبی- حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی  در جمع خبرنگاران، یکی از دلایل بررسی و تبیین دوران دفاع مقدس را الگوبرداری برای دوران جنگ اقتصادی و شرایط تحریم بیان و تأکید کرد: در آن زمان که همه دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بود و کشور موقعیت و امکانات اکنون را نداشت، با مدیریت درست و ولایت‌پذیری به پیروزی رسیدیم.

وی با بیان این‌که بررسی عوامل پیروزی و الگوسازی دوران دفاع مقدس در شرایط کنونی ضرورت دارد افزود: در 300 سال اخیر خاک کشور به زور دشمن یا بی‌لیاقتی حاکمان تصرف می‌شد اما بازخوانی وقایع دفاع مقدس یادآوری می‌کند تنها در دوران دفاع مقدس است که حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تکریم و احترام بزرگان و رزم‌آوران دوران دفاع برای نسلی که آن وقایع را درک نکرده، ضروررت دارد چراکه ناسپاسی بر نعمت به منزله کفران است.

خسروی با بیان این‌که رهبری فرزانه، مدیریت عملی و در صحنه، اتحاد مردمی و آموزه‌های دینی ازجمله عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس بود تصریح کرد: چنان‌چه این مؤلفه‌ها برای نسل جوان بازخوانی و شرایط کشور بازگویی و به آن‌ها توجه شود، در جنگ اقتصادی و فرهنگی امروز نیز پیروزی حاصل می‌شود.

وی نقش هنر را در انتقال مفاهیم و وقایع دفاع مقدس تأثیرگذار خواند و افزود: هر چند برخی رسانه‌ها در انتقال فرهنگ دفاع مقدس تأثیر دارند اما اثر هنر و به‌ویژه هنرهای نمایشی سریع‌تر و ماندگارتر از دیگر قالب‌های هنری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا