ورزشی

دیاباته:شاید در تیم ملی ایران بازی کنم/پرسپولیس لیاقت جایگاهش را دارد/نمی دانم در استقلال می مانم یا نه

به گزارش نقش نیوز، شیخ دباباته با حضور در برنامه فوتبال برتر به سوالات مختلف مجری این برنامه پاسخ داد.

* لیگ ایران بسیار جذاب است

دیاباته در خصوص روند حضورش در استقلال اظهار داشت: از تمام ایرانیان به خاطر احترامی که به من می گذارند ممنون هستم.زمانی که به ایران رسیدم فقط میل به بازی کردن داشتم.امروز خوشحالم چون لیگ ایران بسیار جذاب است. واقعا تحت تاثیر هواداران قرار گرفتم، نه فقط هواداران استقلال بلکه تمام تیم ها. تمام این مسائل باعث ایجاد انگیزه شد تا بجنگم و مردم را خوشحال کنم.

*پرسپولیسی ها من را دوست دارند

وی در خصوص اینکه ظاهرا پرسپولیسی ها هم او را دوست دارند گفت: بله این موضوع حقیقت دارد چون آنها نیت من را متوجه شدند. چیزی که برای من در اولیوت قرار دارد بشر و انسانیت است. انسان ها برای من بیشتر از فوتبال اهمیت دارند. فارغ از اینکه شما طرفدار چه تیمی هستید، من مجبورم به شما احترام بگذارم. من یک انسان هستم و سایر انسانها جزو اعضای خانواده من هستند.

* از حضور در ایران اصلا پشیمان نیستم

مهاجم استقلال در خصوص اینکه بعد از پیشنهاد استقلال چه مشورتی کرد و چه شد که به این تیم پیوست عنوان کرد: من فوتبال ایران را خوب نمی شناختم، ابتدا کمی فکر کردم و با خود گفتم باید آنجا را از نزدیک ببینم. تصمیم گرفتم تا با استراماچونی کار کنم چون قبلا در ایتالیا بازی کرده بودم این مربی را می شناختم. با خود گفتم خیلی خوب است که با مربی کار کنم که من را می شناسد.پذیرفتم که به ایران بیایم و از این موضوع اصلا پشیمان نیستم.

*همبازیانم می گویند شیخ نگران نباش

وی تاکید کرد: حالا که استراماچونی رفته و مجیدی آمده، او با احترام و عشق با من رفتار می کند. دوست دارم از او و تمام همبازیانم تشکر کنم، هم تیمی های من همیشه می گویند شیخ نگران نباش، ما اینجا هستیم که به تو کمک کنیم.

*رفتن استراماچونی مشت محکمی برای من بود

دیاباته در خصوص تغییر استراماچونی و حضور مجیدی گفت:زمانی که استراماچونی رفت یک مشت محکمی برای من بود. این موضوع ساده نبود. او فردی بود که از نظر شخصیتی و مربیگری دوستش داشتم. از خود سوال می کردم که حالا که او رفته چه کسی مربی می شود.

وی تاکید کرد: من نگران تیم و استقلال بودم ولی خدا را شکر می کنم مربی آمد که هم فرد خوب و هم مربی خوبی است.حتی تماشاگران و ایرانی ها هم نگران من بودند و از من مراقبت می کردند.من فراموش نکرده ام که انسان هستم و قراردادی برای فوتبال بازی کردن امضا کردم.

* مجیدی کار راحتی را قبول نکرد

مهاجم تیم استقلال در خصوص اینکه با رفتن استراماچونی کار مجیدی برای هدایت استقلال سخت بود گفت:همیشه سخت است که جایگزین یک مربی خوب شوی. جایگزین یک بازیکن خوب شدن هم سخت است. هواداران استراماچونی را دوست داشتند و کار کردن بعد او سخت بود. از مجیدی تشکر می کنم با وجود اینکه می دانست کار راحت نیست اما سرمربیگری استقلال را قبول کرد.مجیدی لایق تشکر و تبریک است.

* ایرانی و بچه اکباتان هستم!

وی در خصوص اینکه با فوتبال ایران خو گرفته است عنوان کرد: من خیلی سریع خودم را تطبیق می دهم. چیزی که مردم نمی دانند این است که من از آفریقا آمده ام. من آفریقایی- فرانسوی هستم اما خیلی ها نمی دانند که من ایرانی هستم. من بچه اکباتان هستم! خیلی از افرادی که در ایران بودند مثل فرزندانشان نگران من بودند.

* شاید یک روز در تیم ملی ایران بازی کنم!

دیاباته تاکید کرد:همین باعث شد که زود با فوتبال ایران آشنا شوم و خودم را خارجی نمی دانم. پوست من مشلی است ولی نگران نباشید شیخ ایرانی است. شما عکس من را در تیم ملی ایران دیده اید؟ شاید یک روز در تیم ملی ایران هم بازی کنم.

* به دوستانم گفتم ایرانی ها نژاد پرست نیستند

مهاجم استقلال افزود: صادقانه می گویم ایرانی ها واقعا میهمان نواز هستند. قبل از حضورم در ایران گفتند تو به ایران می روی، آیا این ایده خوب است؟ گفتم چرا که نه. بعد از اینکه کرونا زیاد شد به فرانسه رفتم و دوباره همان افراد گفتند می خواهی به ایران بروی که پاسخ دادم بله، چون آنها با من مهربان هستند. آنها به من گفتند ایرانی ها نژاد پرست نیستند چون تو رنگ پوستت سیاه است؟ به دوستم گفتم تو نژاد پرستی نه ایرانی ها چون تو بودی که به من گفتی سیاه پوست!

وی تاکید کرد: خیلی مواقع برخی ها در یک دستشویی می خواهند با من عکس بگیرند!( با خنده) به آنها می گویم دوست دارم با شما عکس بگیرم ولی نه اینجا.

*پرسپولیس لیاقت قهرمانی را داشت

دیاباته در پاسخ به این سوال که استقلال چه چیزی برای قهرمانی لیگ کم داشت عنوان کرد: استقلال تمام تلاش خود را کرد. پرسپولیس تیم بسیار خوبی دارد.آنها لیاقت جایگاهشان را دارند.این فصل استقلال خیلی بد نبود چون ما تغییر مربی داشتیم و این روی تیم تاثیر گذاشت.اگر استقلال با عنوان دوم کارش را تمام کند اتفاق خوبی خواهد بود.حتی اگر ما دوست داشتیم قهرمان شویم ولی معتقم پرسپولیس بسیار خوب بود و لیاقت جایگاهی که به دست آورده را دارد.

وی ادامه داد: تیم های خوبی در ایران وجود دارد. هر بار که جلوی تیمی بازی می کنیم واقعا خوب هستند.لیگ ایران واقعا تیم های خوبی دارد و بازیکنان خوبی در آن حضور دارند.

*هر زمان اراده کنم گل می زنم

مهاجم تیم فوتبال استقلال در خصوص ینکه برای استقلال کم بازی کرده اما بیشترین گل را زده گفت: از این بابت خیلی خوشحالم. من مهاجم هستم، گل زدن قسمتی از شغل من است. هر بار که در زمین گل می زنم خوشحال می شوم و می دانم تماشاگران خیلی شاد می شوند.من همیشه می گویم هر زمانی که بخواهم گل بزنم این کار را انجام می دهم.

* قبل از زدن پنالتی به محل ضربه فکر می کنم

وی با اشاره به مدل خاص پنالتی زدنش خاطرنشان کرد: قبل از زدن ضربه محل شوت زدن را انتخاب می کنم. اگر گلر خیلی سریع حرکت کند من توانایی را دارم محل ضربه را تغییر بدهم.حتی اگر گلر تا لحظه آخر سر جای خود بماند دردسر بزرگی برایش ایجاد می شود. مثلا اگر او در جای خود بماند به گوشه دروازه ضربه می زنم.

* خدا به من فرزندان زیادی داده است

دیاباته با اشاره به اینکه خدا به وی فرزندان زیادی داده است گفت: تمام ایرانی ها فرزندان من هستند.خدا به من لطف داد. من برادر بزرگم را از دست دادم و بچه های برادرم من را پدر صدا می کنند. در فرهنگ ما اگر بگویم من 6 فرزند دارم بقیه می گویند شیخ ما دیگر بچه تو نیستیم؟ خدا به من فرزندان زیادی داده است.زمانی که فرزند آخر من به دنیا آمد استقلال در شرایط سختی بود ولی به من اجازه دادند که بروم.

* بعد از پایان فوتبالم به ایران بر می گردم

وی تاکید کرد: قبل از رفتن به مجیدی گفتم من وقتی بروم صد در صد با تمام توان برای تیم می جنگم. بعد از بازنشستگی در فوتبال یکی از تفریحات من این است که به ایران بیایم و به مردم سلام کنم. من کسی هستم که نمی توانم فقط در یک کشور باشم. باید دوستان جدیدی داشته باشم. من ایرانیان را دوست دارم، نگران نباشید هر اتفاقی هم بیفتد من به شما سر خواهم زد. مطمئنا بعد از بازنشستگی دل شما برای من تنگ خواهد شد.

* هواداران، بهترین بازیکنان فوتبال ایران هستند

مهاجم تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه تحت تاثیر بازی کدام بازیکن قرار گرفته است گفت: من بازیکنانی را می شناسم که خیلی خوب هستند. آنها هواداران هستند! تماشاگران ایرانی بهترین بازیکنان فوتبال ایران هستند. بدون آنها فوتبال به هیچ دردی نمی خورد. الان وقتی آنها را نمی بینم دلم برایشان تنگ می شود.البته این یک روش برای محافظت از کرونا است و با این توجیه خودم را آرام می کنم.

* کاری کنید که قائدی گریه کند پنجه های من را می بینید! 

وی تاکید کرد: ما خانواده بزرگی هستیم. در خانواده ما ممکن است بچه ای باشد که خیلی او را دوست داشته باشیم. او مهدی قائدی است. او فردی مهربان است و با توجه به سنش خیلی خوب بازی می کند.اگر دست شما به او بخورد و گریه کند من پنجه هایم را در می آورم!

* شادی گل من ژست خوشحالی برای مبارزه است

دیاباته در خصوص خوشحالی منحصر به فردش عنوان کرد:خیلی دلم تنگ شده تا این شادی را با تماشاگران تکرار کنم. این حرکت برای آن است که به آنها بگویم من اینجا هستم، نگران نباشید، من برای شما می جنگم. این ژست خوشحالی برای مبارزه است. زمین تنها جایی است که خجالتی نیستم وگرنه در کل خجالتی و درونگرا هستم.خیلی ها من را در خیابان نمی بینند چون وقتی بازی تمام می شود فقط به خانه می روم.

* بهترین گل این فصلم به شهرخودرو بود

وی در خصوص اینکه بهترین گل فصلش کدام بوده است عنوان کرد:گلی که مقابل شهرخودرو زدم گل خوبی بود.

* با علیپور آقای گل شویم، کفش طلا را به کل ایرانی ها می دهیم

مهاجم استقلال در خصوص تکرار شادی گلش توسط علی علیپور گفت: او بازیکن بسیار خوبی است و من از این کار او خوشم آمد. علیپور داداش من است و این حرکت در خانواده انجام شده است( با خنده).اگر با او مشترک آقای گل شوم آن کفش را به کل ایرانی ها هدیه می دهیم.

* نمی دانم چرا مقابل نفت مسجد سلیمان مصدوم می شوم

دیاباته در خصوص اینکه چرا زیاد مصدوم می شود گفت: نمی دانم چرا هر زمان جلوی نفت مسجد سلیمان بازی می کنم مصدوم می شوم. ما هیچ برخوردی هم با آنها نمی کنم ولی مصدوم می شوم. دوست دارم به آنها بگویم مشکلشان با من چیست.

*قرمه سبزی غذای مورد علاقه من است

وی با اشاره به اینکه در بین غذاهای ایرانی قرمه سبزی را دوست دارد عنوان کرد: وقتی می گویم ایرانی هستم به این دلیل است، من مادر ایرانی و پدر ایرانی دارم. پدر ایرانی می گوید تمام آقایان همسن من می تواند پدر تو باشند. مادر ایرانی هم می گوید هر زمان قرمه سبزی دوست داری بگو تا برایت درست کنم.

* امیدوارم در دربی خوب بازی کنیم

مهاجم تیم استقلال در خصوص دربی حساس هفته آینده عنوان کرد: می دانم این بازی خیلی مهم است، برای ما بازیکنان هم مهم است در چنین بازی حضور داشته باشیم. قبل از حضورم در ایران خیلی در مورد این بازی با من صحبت شد. امیدوارم مسابقه خوبی برگزار کنیم.باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

* نمی دانم در استقلال می مانم یا نه

وی در خصوص نگرانی هواداران استقلال برای ماندنش در تیم و همچنین موضوع قراردادش گفت:دوست دارم به همه هواداران بگویم نمی توانم در مورد آینده صحبت کنم. نمی دانم در استقلال می مانم یا نه. مهمترین چیز این است که فصل را خوب تمام کنیم. تنها چیزی که می توانم بگویم همین است.

*از خدا سلامتی سرمربی سپاهان را می خواهم

دیاباته ادامه داد: وقتی مقابل سپاهان بازی کردیم مربی سپاهان حضور نداشت. به من گفتند او مریض است، بعد در جام حذفی او ا در رختکن دیدم که نشسته بود. از خدا می خواهم سلامتی را به قلعه نویی برگرداند. هیچ زمان به عنوان مربی با  او کار نکردم ولی تمام فکر و ذکرم با او است.

* کسی که قراردادم را منتشر کرد را بخشیدم

مهاجم تیم استقلال ادامه داد: قرارداد من را منتشر کردند، من نمی دانم چه کسی این کار را کرد، این کار حرفه ای نبود. می خواهم از همه درخواست کنم کسی که این قرارداد را منتشر کرده را ببخشند. من خودم او را بخشیدم. مسائل مهمتر از انتشار قرارداد من وجود دارد. چند وقت پیش افرادی را در بیمارستان دیدم که روی تخت بودند،این مهمتر از همه چیز است که آنها سلامت باشیند. بعضی مواقع کودکانی را در حال تکدی گری می بینم، این یک مشکل بزرگ است.از همه می خواهم اگر می توانید به آنها کمک کنید.

وی افزود:نمی دانم چه کسی قرارداد من را منتشر کرده، او را نمی شناسم ولی شخصی که قرارداد من را منتشر کرد را بخشیدم و به او می گویم اگر مصاحبه من را می بیند بداند من او را بخشیدم، امیدوارم خدا تو را ببخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا