آخرین اخباراستان هاسیستان و بلوچستان

ذخایر طلای سیستان و بلوچستان در آستانه قرن جدید به ۱۰۰ تن خواهد رسید

سیستان و بلوچستان – رضا بهنام – احمدعلی موهبتی در مراسم افتتاح نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سند آمایش استان یک سری تکالیف را برای توسعه تعیین کرده که مهمترین آن تجارت، ترانزیت و دومین اولویت آن معدن است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان به عنوان تنها استانی که با پاکستان همسایه است نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند.

استاندار افزود: جمعیت کشور پاکستان بدون در نظر گرفتن ترکیه، از مجموع جمعیت همسایگان آبی و خاکی ما بیشتر است و با دو کشور هند و چین که از پیشروان حوزه اقتصاد جهان هستند همسایه است که دسترسی به چنین کانونهای جمعیتی و بازار مصرف آنها مزیت بزرگی برای استان و کشور به شمار می آید.

وی اضافه کرد: بندر چابهار بهترین راه دسترسی به کشورهای آیوراست و راه آهن میرجاوه و همچنین مرز ریمدان که بزرگراه و راه آهن تا فاصله ۸۰ کیلومتری این مرز در خاک پاکستان وجود دارد، از ظرفیت‌های بی بدیل استان است.

وی تصریح‌کرد: امیدواریم با اقدامات فعالان حوزه اقتصادی در آینده‌ای نزدیک معادن زیادی را در سیستان و بلوچستان فعال کنیم.

استاندار خاطر نشان کرد: ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه گازرسانی انجام شده که قطعاً می‌تواند برای بخش صنعت و فعالین اقتصادی امیدآفرین باشد.

موهبتی افزود: هم‌اینک ۱۶ قطعه بزرگراهی در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است ۶ قطعه در مرحله مناقصه بوده که بزودی شروع بکار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم‌اینک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان برای بخش ارتباطات سیستان و بلوچستان هزینه شده گفت: افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ روستا از اینترنت برخوردار شدند که حکایت از فراهم شدن زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاران دارد.

معاون وزارت صنعت معدن و تجارت نیز در این نشست اظهارداشت: برپایی نمایشگاه معدن و صنایع نشانگر یک تحول در سیستان و بلوچستان است.

محسن صالحی نیا افزود: ما در بخش صنعت استفاده کننده کالاهای نهایی در بخش معدن هستیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا