اقتصادی

رشد ۳ برابری انتشار اوراق شرکت‌های صنعتی و معدنی در ۱۰ ماهه ۹۹

 نقش نیوز-معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۱۰ ماه امسال هشت‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکت‌های صنعتی و معدنی منتشر شده که بیش از سه برابر مجموع اوراق منتشر شده در سال ۹۸ است.

به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در جلسه بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه که با حضور معاونان وزارت صنعت و رییس سازمان بورس برگزار شد، افزود: با توجه به تعاملات خوب انجام شده با سازمان بورس اوراق بهادار، امکان ورود معادن به بازار سرمایه در قالب شرکت‌های سهامی عام پروژه  یا صندوق‌های جسورانه اکتشاف و بهره‌برداری فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به گستردگی جغرافیایی و موضوعی معادن کشور، این امکان وجود دارد که معادن به صورت منطقه‌ای و استانی یا با توجه به ذخایر معادن که از نوع فلزی آهنی و یا غیر آهنی هستند دسته‌بندی شده و با تشکیل هیات موسسان از فعالان معتبر بخش معدن و صنایع معدنی، موجبات تاسیس شرکت سهامی عام پروژه و تامین مالی از طریق پذیره‌نویسی مردمی فراهم شود.

زرندی ادامه‌داد: با این ابزار، امکان ایجاد شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در پایین‌دست نیز فراهم شده و این شرکت‌ها می‌توانند با ساختار مالی شفاف و پویا موجبات توسعه بخش معدن را فراهم کنند.

وی گفت: در حوزه واگذاری معادن تعطیل نیز جلسات اولیه با فعالان بخش برگزار شده تا با تاسیس هیات موسس و اخذ مجوزهای لازم و واگذاری ۸۲ معدن تعطیل و راکد در اختیار دولت به این شرکت سهامی عام، مردم در توسعه معادن شریک شوند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت افزود: در حوزه صندوق‌های جسورانه اکتشاف نیز ایمیدرو آمادگی کامل خود را برای واگذاری پهنه‌های مرغوب از طریق این صندوق‌ها اعلام کرده و اقدام خوبی نیز در این زمینه انجام شده که در مسیر اخذ مصوبه‌های قانونی لازم است.

وی همچنین گفت: تلاش زیادی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سرمایه چه در عرضه اولیه، انتشار اوراق و غیره انجام شده است که البته در بخش معادن باید شرایط را بیشتر تسهیل کنیم.

زرندی بیان‌داشت: در ۱۰ ماه امسال هشت‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکت‌های صنعتی و معدنی منتشر شده که بیش از سه برابر مجموع اوراق منتشر شده در سال ۹۸ است.

این مقام مسوول گفت: تا پایان دی‌ماه ۷۰ شرکت صنعتی، معدنی و تجاری به تایید هیات پذیرش بازار سرمایه رسیده که بیش از عملکرد کل سال ۹۸ بوده است.

در این جلسه، سرپرست معاونت معدنی، رییس سازمان ایمیدرو و رییس سازمان بورس در خصوص بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه، بحث و بررسی کرده و نظرات خود را برای اجرای این موضوع مطرح کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا