آخرین اخباربین الملل

روحانی: تحریم‌های آمریکا با حقوق بنیادین بشر در تعارض است

به گزارش نقش نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و «جوکو ویدودو» رییس جمهوری اندونزی، روز دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت‌ها و ملت‌های دو کشور، ابراز امیدواری کردند که ماه رمضان برای همه مسلمانان سرشار از برکت و خیر باشد.

روسای جمهور ایران و اندونزی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و برنامه ریزی‌ها و اقدامات دو کشور در راستای مقابله با این ویروس بر ضرورت توسعه همکاری ها در این زمینه و تبادل تجربیات، دستاوردهای علمی و فناوری و تامین نیازمندی‌های متقابل تاکید کردند.

روحانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی و فناوری و تامین و ساخت نیازمندی ها مانند کیت های تشخیص، ونتیلاتور، دستگاه سی تی اسکن و ماسک N۹۵، موفقیت‌های خوبی به دست آورده و در این راستا آماده همکاری و تعامل با اندونزی است.

رؤسای جمهور ایران و اندونزی با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کردند برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری دو کشور، موجب تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و گسترش بیش از پیش مناسبات تهران- جاکارتا شود.

روحانی با بیان اینکه امروز تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است، گفت: مخالفت‌های غیرقانونی در شرایطی که همه کشورهای جهان در حال مبارزه با کرونا هستند، می‌تواند خطرناک باشد.

رؤسای جمهور ایران و اندونزی با اشاره به روابط صمیمانه، برادرانه و روبه گسترش دو کشور بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران- جاکارتا در راستای منافع دو ملت تاکید کردند.

«جوکو ویدودو» رییس جمهوری اندونزی هم در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت‌های ایران در مبارزه با کرونا، گفت: امروز کرونا شرایط سختی برای جهان ایجاد کرده و در این شرایط کنونی همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی باید به هم کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا