اجتماعی

ساماندهی بازار اجاره در کشور ضرورت دارد

به گزارش نقش نیوز، «پروانه اصلانی» افزود: آمار و اطلاعات سرشماری سال ۱۳۹۵موید اینکه بخش عظیمی از خانوارها در مناطق شهری اجاره نشین هستند.
وی اظهارداشت: وضعیت پیش بینی درآمدهای آتی کشور و همچنین درآمدهای خانوار این موضوع را بیشتر تائید می کند که احتمال اینکه خانوارها در آینده بتوانند صاحب مسکن شوند در واقع دچار چالش خواهد شد.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش بینی درآمدهای آتی خانوارها بر اساس درآمد ملی کشور هم نشان می دهد این روند نه تنها کاهشی نخواهد بود بلکه احتمال افزایش این وضعیت بیشتر خواهد شد.این یک الزام و ضرورت است برای سیاست گذاران بخش مسکن که بتوانند حوزه مزبور را ساماندهی کنند.
اصلانی بیان داشت: این مهم به یقین از یک مسیر محقق نخواهد شدبلکه باید یک بسته سیاستی جامع و کامل در دستور کار قرار گیردو عملیاتی شود.
وی ادامه داد: ساماندهی این وضعیت نیازمند عزم و تلاش همه جانبه تمامی دستگاه ها و نهادهای که به نوعی مسئولیت اجتماعی و تکلیف قانونی دارند باید همه پای کار باشند.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یادآورشد: با این نگاه در حال تهیه و تدوین بسته ای از قوانین و مقررات هستیم برای اینکه بطور کلی بازار مسکن ولی با تاکید بر بازار اجاره را بتوانیم ساماندهی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا