آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

سطح توانمندی مردم با استفاده از ظرفیت معین های توسعه ای افزایش یابد

خراسان جنوبی -رضا بهنام – ملانوری با بیان این مطلب در جلسه معین های توسعه ای استان، اظهار داشت: با بهره گیری از توان معین های توسعه ای، به جای ماهی دادن، به مردم ماهیگیری را می آموزیم.
وی غرض از شکل گیری این جلسه را تشریح برنامه های استان و وظایف معین ها عنوان کرد و گفت: ما در این برنامه از بنگاه های اقتصادی تقاضا می کنیم که از نیرو، توان و تمکن خود در بردن یک منطقه به سمت توسعه استفاده نمایند.
استاندار با تأکید بر این که منابع و ظرفیت های مختلف در همه جای استان پخش است، گفت: متأسفانه مردم، دانش یا امکانات و توانایی لازم را برای بهره برداری از این پتانسیل ها ندارند.
ملانوری تأکید کرد: ایجاد دانش، فهم، شناخت و امکانات لازم برای بهره مندی از این منابع، کار معین های توسعه ای است.
وی از اقدامات استان و تسهیلات پرداخت شده برای ایجاد مشاغل خانگی گفت و اظهار داشت:علیرغم همه اقدامات، جهش قابل توجه و فراگیری در این زمینه رقم نخورده است.
به گفته وی؛ با تقسیم مناطق مختلف استان، بررسی ظرفیت های هر منطقه، شناخت مشکلات موجود و ارائه راهکارهایی برای برون رفت از آنها، هر حوزه را به یک معین اقتصادی می سپاریم و به مردم مهارت کار کردن را می آموزیم تا خودکفا شوند.
استاندار با تأکید بر این که، این اقدامات در راستای مسئولیت های اجتماعی واحدهای تولیدی صورت می گیرد، گفت: واحد های تولیدی صنعتی مکلفند مابه ازای بهره مندی از ظرفیت های استان، دغدغه رفع مشکلات را هم داشته باشند.
ملانوری تصریح نمود: کلیه فعالیت های معین های توسعه ای با هماهنگی دستگاه های متولی و با نظارت و همراهی کامل فرمانداران در چارچوب قانون انجام می شود.
وی متذکر شد: در سایه این وفاق، تعامل، همدلی و همراهی، سطح توانمندی مردم را افزایش داده به رفاه بیشتر و توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه می رسیم.
به گفته وی؛ تمام برنامه ریزی های ما زمانی نتیجه می دهد که با رفاهی که ایجاد می کنیم، مردم از زندگی خود لذت ببرند.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری و جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شد، مدعوین، ضمن پذیرش پیشنهادات مطرح شده در زمینه مشارکت در برنامه‌های توسعه ای استان، به ارائه توضیحاتی درخصوص حوزه فعالیتی خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا