ایران

سفرهای استانی برای مردم از دوشنبه آزاد است

هفت روز بعد از رفع محدودیت تردد میان شهرها، ترددهای بین استانی نیز از فردا – دوشنبه اول اردیبهشت ماه – در سراسر کشور آزاد می‌شود.

به گزارش نقش نیوز، ستاد مبارزه با کرونا، روز ٢٤ فروردین ماه ترددهای بین شهری را آزاد کرد و همان زمان از سوی رییس جمهوری اعلام شد که از ابتدای اردیبهشت ماه ترددهای بین استانی نیز آزاد می‌شود.

بر این اساس از فردا – دوشنبه – اول اردیبهشت علاوه بر رفع ممنوعیت‌ها در تردد بین شهرستان‌ها تردد بین استان‌ها هم آغاز می‌شود و امکان مسافرت هم فراهم است.

در شبانه روز گذشته تردد در جاده های برون شهری١٤ درصد افزایش یافته بود که سهم وسایل نقلیه سنگین به ١٧ درصد رسید که دلیل اصلی آن حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور  است.

بر اساس پیش بینی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رفع محدودیت تردد بین استانی که تا پیش از این منجر به جریمه های ٥٠٠ هزار تومانی می‌شد، باعث افزایش ٣٠ درصدی ترددها نسبت به روزهای گذشته خواهد بود.

از چهارم فروردین ماه امسال و همزمان با افزایش گزارشات دریافتی از بعضی استانها که حاکی از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستانها و مراکز استانها داشت، محدودیت های تردد بین استانی آغاز شد. در طول این مدت علاوه بر جریمه ٥٠٠ هزار تومانی خودروهای متخلف تا یک ماه  توقیف شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا