استان هاخراسان جنوبیویژه

شدت یافتن نظارت‌ها بر بازار/ واحدهای صنفی متخلف پلمپ می‌شوند

خراسان جنوبی- رضا بهنام-ملانوری بر شدت یافتن نظارت بر اصناف در خراسان جنوبی تاکید کرد و گفت: به دلیل اهمیت اقتصاد اصناف، فعالیت واحدهای صنفی تا زمانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند محدودیتی ندارد.

«حمید ملانوری» در ستاد مدیریت کرونا در خراسان جنوبی ضمن تبریک اعیاد دهه امامت و ولایت، گفت: طبق گزارش های رسیده خراسان جنوبی علی رغم اینکه استان مرزی و پهناوری است اما در بحث مدیریت کرونا تاکنون خوب عمل کرده و توانسته میزان مرگ و میر و ابتلا را نسبت به سایر استان های مرزی کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه شیب ابتلا به کرونا در استان در حال حاضر صعودی است، اظهارداشت: میزان فوتی های ناشی از کرونا در استان به دلیل انجام واکسیناسیون و اقدامات دیگر در حوزه درمانی و آگاهی بخشی مردم در پیک پنجم کاهش پیدا کرده است.

ملانوری با اشاره به اینکه برای تعطیلی برخی واحدهای صنفی که محل تجمع هستند، خودمان هم شرمنده مردم هستیم، اما برای سلامتی مردم این اقدام باید صورت گیرد، افزود: به هیچ عنوان به دنبال برخورد سلبی با مردم نیستیم و تلاش می شود تا با فرهنگ سازی لازم آن دسته از فعالیت هایی که پرخطر و محل تجمع زیادی مردم هستند به نوعی تدبیر شود که سلامتی جامعه و مردم به خطر نیفتد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی نمی تواند جبران خسارت کسبه را داشته باشد، افزود: مردم باید درآمدی داشته باشند تا قسط و وام خود را پرداخت کنند، لذا باید طوری مدیریت شود که هم بیماری کنترل شود و هم مشاغل آسیب نبینند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تعطیلی مکان هایی مانند سالن های پذیرایی، رستوران ها، تالارهای پذیرایی داخل و خارج شهر، ویلاهایی که تبدیل به تالار پذیرایی شدند، استخرهای شنا، پارک ها و بوستان ها و سالن های ورزشی، گفت: متولی هر یک از این مشاغل و امور؛ مسئول پیگیری و تعطیلی این واحدها است، چنانچه همراهی نکردند، قانونی برخورد کنید.

ملانوری مهمترین وظیفه دستگاه های تبلیغاتی از جمله صدا و سیما و رسانه ها را در این خصوص آگاهی بخشی و اقناع مردم دانست و گفت: شهرداری نسبت به نصب بنرهای هشدار دهنده در آرامستان ها و فضاهای سبز بیشتر همت کند.

وی اظهارداشت: همچنین طرح شهید سلیمانی با قوت هر چه بیشتر در جهت امر به معروف و نهی از منکر در پارک ها توسعه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی مانند پاساژها، بازار و مغازه ها فعلا تا زمانی که پروتکل های بهدشتی را رعایت کنند، فعالیت آنها ممنوعیتی ندارد، افزود: تیم ها نظارتی صنعت و معدن و علوم پزشکی در این زمینه فعال تر از قبل شوند و چنانچه واحد صنفی رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشت، پلمپ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا