استان هاخراسان جنوبیویژه

شریان‌های حیاتی ۹۳ روستای سیلزده خراسان جنوبی برقرار شد

رضا بهنام- خراسان جنوبی- سید ابوالحسن میرجلیلی گفت: بلافاصله بعد از بارندگی‌های بی‌سابقه شهریور امسال در استان، عملیات امداد و نجات با موفقیت و بدون تلفات جانی در سطح استان انجام شد.

وی افزود: با دستور استاندار مبنی بر بسیج تمامی امکانات و تجهیزات برای بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده، خوشبختانه در ساعات اولیه تمامی محورهای مواصلاتی استان که در برخی نقاط کاملا مسدوده شده بود، بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با تلاش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و نیروهای بسیجی تاکنون هشت رشته قنات و ۱۲ منبع آبی روستاییان که آب شرب مردم روستا را تامین می‌کند، بدون وقفه و حتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی احیا و بازگشایی شدند و بقیه آنها در دستور کار ستاد مدیریت بحران قرار دارد.

وی گفت: اکیپ‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای از روز چهارشنبه هفته گذشته در روستاها مستقر شدند تا برای اولین بار در تاریخ خراسان جنوبی علاوه بر تسهیلات و کمک بلاعوض که بنیاد مسکن می‌دهد، با تدبیر استاندار در بیمه کردن ۸۶ هزار واحد مسکونی روستایی، شرکت‌های بیمه‌ای جبران خسارت واحدهای مسکونی را انجام دهند.

سامانه بارشی از روز یکشنبه هفته گذشته در استان خراسان جنوبی فعال شد که اوج فعالیت آن روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بود و تا صبح پنجشنبه ادامه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا