کارآفرینی

شغل‌های پردرآمدی که نمی‌شناسید

شغل‌های پردرآمد بر خلاف تصور عموم مردم به طلافروشی و فرش فروشی محدود نمی‌شود. در کنار این مشاغل سنتی، در دنیای امروز برخی مشاغل جدید درآمد بسیار بالایی دارند. در حالی که بسیاری از مردم حتی با نام این مشاغل هم آشنا نیستند. البته همیشه شرایط روز جامعه بسیاری از معادلات را تغییر می‌دهد. اما در یک روال عادی و طبیعی و به دور از حوادثی چون شیوع ویروس کرونا شغل‌های پردرآمدی وجود دارند که کمتر شناخته شده‌اند. اگر در آغاز راه هستید و به دنبال کار می‌گردید یا اگر برای کسب درآمد بیشتر به دنبال تغییر شغل خود هستید با ما همراه باشید. شاید یکی از شغل‌های پردرآمدی که در حوزه گردشگری معرفی می‌کنیم شغل رؤیایی شما باشد.

شغل‌های پردرآمد حوزه گردشگری

توریسم درمانی از شغل‌های پردرآمد گردشگری

توریسم درمانی

آمار روزافزون عمل‌های زیبایی و مشتریان فراوان آن، موضوعی است که همگان از آن باخبرند. در کنار این مسئله هزینه‌های درمانی پایین در ایران در مقایسه با دیگر کشورها وجود دارد. به جز عمل‌های زیبایی خدمات درمانی مانند دندانپزشکی و برخی عمل‌های جراحی نیز در ایران بسیار ارزان‌تر است. ضمن اینکه دانش و مهارت متخصصان ایرانی در حوزه پزشکی زبانزد خاص و عام است. حال یک ذهن خلاق و کارآفرین از ترکیب این دو مسئله یکی از شغل‌های پردرآمد را ایجاد کرده است. افراد و شرکت‌های فعال در عرصه توریسم درمانی اتباع خارجی را برای دریافت خدمات درمانی در سفر به ایران ترغیب می‌کنند. این معامله برای هر دو طرف بسیار سودمند است. گردشگران خارجی از خدمات درمانی ارزان قیمت و تجربه یک سفر جدید لذت می‌برند. شرکت‌های گردشگری نیز از درآمد دلاری خود لذت می‌برند. در ابتدا کافی است از یک سو با پزشکان متخصص و از سوی دیگر با اتباع خارجی ارتباط برقرار کنید. در مرحله بعد ارائه خدمات با کیفیت موجب می‌شود مشتریان قبلی به مبلغان شما در کشور خود تبدیل شوند.

 

شغل‌های پردرآمدی که نمی‌شناسید
اکوتوریسم از شغل‌های پردرآمد گردشگری

اکوتوریسم

اشباع بازار شاید همان نکته کلیدی راه‌اندازی اکوتوریسم یا بوم‌گردی باشد. پس از سالیان متمادی که هتل‌های با شکوه و پیشرفته تمام مناطق گردشگری را اشغال کردند. این روزها به جایی رسیده‌ایم که می‌توان گفت بازار تا حدی اشباع شده است. در دنیای امروز بسیاری از گردشگران اقامت در هتل‌های چند ستاره را کسل کننده می‌دانند. حقیقت این است که اگر سفر به معنای اقامت در یک هتل مجلل و مجهز باشد چه فرقی می‌کند این هتل در آفریقا باشد یا قلب اروپا؟ در واقع گردشگران این پدیده را مخالف جذابیت و هیجان سفر می‌دانند. به همین خاطر در سالهای اخیر اکوتوریسم رواج یافته است. به این معنا که گردشگران در هر سفر به دنبال تجربه شرایط زندگی بومی، چشیدن طعم غذاهای محلی و تجربه‌ای خاص  متفاوت هستند. بنابراین کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند کافی است یک منطقه گردشگری جذاب را انتخاب کند و یک خانواده روستایی را برای پذیرایی از گردشگران خارجی آموزش دهد. سپس با معرفی منطقه به دنبال مشتری مناسب در میان گردشگران خارجی باشد. کسب درآمد دلاری و حذف هزینه‌های اقامت در هتل‌های لوکس موجب درآمد بالای فعالان این عرصه شده است. معرفی جاذبه‌های طبیعی کشور و توسعه خانه‌های بوم‌گردی در همین راستا صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا