استان هاخراسان رضویویژه

شهرداری به واسطه تعامل و مشارکت‌ دستگاههای مختلف می‌تواند شهر را توسعه دهد

خراسان رضوی- رضابهنام- «حمیدرضا موحدی ‌زاده»با بیان مطلب فوق گفت:انقلاب اسلامی دو هدف عمده و مهم داشت؛ یکی اینکه مردم برسرنوشت خود حاکم باشند که این مهم از طریق برگزاری انتخابات مختلف محقق شد و دیگری هم به حداقل رساندن مناطق کم‌برخوردار شهرها بوده است.
نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان، احداث راه را مقدمه توسعه و مروج فرهنگ توسعه می‎دانند، گفت: از این طریق است که سایر نهادهای توسعه نیز ورود می‌کنند و مردم هم برای ساخت منطقه مشارکت می‌نمایند.
وی با اشاره به دو پروژه عمرانی که امروز عملیات اجرایی و احداث آنها آغاز می‌شود، افزود: مدیریت شهری مشهد برای این دو پروژه بیش از ۱۴۰ میلیاردتومان اعتبار هزینه خواهد کرد و حداکثر ظرف ۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
موحدی‌زاده تصریح کرد: در سال نخست و آغازین فعالیت شورای پنجم بازدیدی از این محدوده داشتیم و هیچگاه گمان نمی‌کردیم که این دیوارها برچیده و بن‌بست آن شکسته شود ولی با همت و سیاست شورای پنجم در قالب برنامه توسعه ۴ ساله و پیگیری های شهردار پرتلاش مشهد می‌بینیم که گره‌های چندین ساله، در سایه تعامل و هم‎‌افزایی گشوده می‌شوند.
نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری، نهادی فرابخشی است و بواسطه تعامل و مشارکت‌ دستگاه‌های مختلف می‌تواند شهر را توسعه دهد و امکانات و رفاه لازم برای شهروندان را فراهم آورد، گفت: بسیار خرسندیم که این تعامل بین دستگاه‌های مختلف اعم از شورای شهر، شهرداری، راه‌آهن، آستان قدس رضوی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان اوقاف و امور خیریه در منطقه ۶ شهرداری شکل گرفته است.
وی افزود: از استانداری خراسان رضوی نیز انتظار داریم تا شهرداری را مورد حمایت قرار دهد و با تلاش برای افزایش اختیارات شوراها، موجبات جلب رضایت مردمی را فراهم آورد؛ وقتی قدرت به مردم داده شد، آنها می‌توانند عوارض تعیین و قوانین تصویب کنند، نه اینکه منتظر باشند تا در مرکز و پایتخت برای آنها تصمیم‌گیری شود.
موحدی زاده اظهارکرد: در چنین شرایطی است که عوارض به نهادهای توسعه شهر تبدیل می‌شوند. موحدی‌زاده در پایان گفت: در چشم‌انداز منطقه ۶ شهرداری مشهد، پارک ۶۸ هکتاری دیده شده که عملیات اجرایی آن درحال انجام است؛ این اقدام بدون شک چهره منطقه را متحول خواهد کرد و موجب خرسندی شهروندان می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا