آخرین اخبار

صالحی: تلاش برای تبیین شخصیت شهید سلیمانی وظیفه‌ای ذاتی است

به گزارش نقش نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدعباس صالحی» روز پنج‌شنبه در دیدار مجموعه مسوولان و کارکنان بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بررسی اقدامات انجام شده برای تبیین شخصیت این شهید بزرگوار، افزود: ملت ایران به شهید سلیمانی تعلق خاطر دارد و این میزان ارتباط عاطفی عمیق و تعلق خاطر معنادار مردم یک سرزمین به فرماندهی مخلص، فداکار و دلاور بی‌نظیر است و نمونه‌ای از آن یافت نمی‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود چندین بار فرمودند که «بسیاری از شب‌ها و روزها همچنان به یاد آن شهید عزیز هستم» که این فرمایشات نشان از شخصیت بی مثال شهید سلیمانی دارد.

وی ادامه داد: شخصیت وجودی این شهید در یک ترکیب وجودی منحصر به فرد و متمایز بود؛ ایشان از سنین نوجوانی تا زمان شهادت در یک گستره زمانی و جغرافیایی وسیع فعالیت کردند؛ تشییع پیکر ایشان هم نشان داد که این شهید والا مقام چه نفوذ عمیقی در دل مردم داشتند؛ این در حالی است که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه عمر پر برکتش هیچگونه تلاشی برای نفوذ رسانه‌ای و تبلیغاتی از خود نشان نداد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی با این ضریب نفوذ در بین مردم بسیار کم هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه اقدام برای تبیین شخصیت و ابعاد وجودی این شهید سرافراز را وظایف ذاتی خود تلقی کرده و در این باره تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود نسبت به این شهید وارسته ادای دین کنیم.
رییس بنیاد شهید سلیمانی نیز در این دیدار با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور تبین ابعاد شخصیتی و نشر و گسترش آثار مرتبط با این شهید والامقام، برنامه‌های آینده بنیاد را تشریح و خواستار همکاری و مساعدت بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره شد.

در پایان این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسخه اصلی تابلوی «حسن روح الامین» با عنوان «اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا» که صبح شهادت سردار سلیمانی توسط این هنرمند متعهد خلق شده را به رییس بنیاد «شهید سلیمانی» اهدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا