استان هاخراسان جنوبیویژه

صدور بیش از ۱۸ هزار کارت معلولیت در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی-رضابهنام-«علی عرب نژاد» اظهار داشت: کارت شناسایی معلولان فقط نشانه معلولیت است و توسط سازمان بهزیستی برای معلولان صادر می شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: تاریخ انقضای چهار هزار و 634 کارت معلولیت بین بازه زمانی بهمن ماه 98 تا پایان اردیبهشت1401 است.
وی در ادامه گفت: کلیه معلولینی که تاریخ انقضای کارت آن ها ماقبل اردیبهشت ۱۴۰۱ است بدانند که کارت معلولیت آن ها اعتبار دارد و می توانند از خدمات مرتبط بهره مند شوند.

عرب نژاد با اشاره به اینکه تاکنون 18هزار و 813 کارت در استان صادر شده است، ادامه داد: این تعداد کارت شامل صدور کارت اولیه و صدور کارت مجدد و کارت المثنی برای معلولان با معلولیت های مختلف در استان است.
وی ادامه داد: خدمات مشخصی برای این کارت تعریف نشده است اما ادارات و سازمان ها برای اجرای قوانین مربوط به قانون حمایت از حقوق معلولین مثل کاهش ساعت کاری و معافیت مالیاتی و خدمت نیمه وقت و غیره نیازمند دریافت این نوع کارت از معلولان هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در پایان گفت: معلولان خراسان جنوبی می توانند از کارت معلولیت برای دریافت تخفیفات دستگاه های اجرایی و شهریه ی دانشگاه ها و حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا