آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

صنعت ؛ یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی – رضا بهنام – حمید ملانوری، در حاشیه بازدید از یک کارخانه کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند، در جمع خبرنگاران افزود: استقرار واحدهای صنعتی، زمینه‌ساز توسعه استان است و به توسعه ملی نیز کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بخش صنعت باید ضمن ادامه اقداماتی که در گذشته صورت گرفته، به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که در زمینه معدن و ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط که توجیه اقتصادی دارد نیز تلاش بیشتری صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به بخش صنعت در راستای کمک به اشتغال، تولید، معیشت و ثروت در استان با وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد خراسان جنوبی، به طور ویژه دنبال می‌شود.وی اظهار کرد: در نگاه دولت به حوزه صنعت ۲ نکته مدنظر قرار دارد؛ موضوع اول توجه به واحدهای تولیدی فعال است که بعضا حین کار با مشکلاتی مواجه شده‌اند و باید کمک کنیم این موانع رفع شود و واحدهای صنعتی بتوانند بدون وقفه به تولید و عرضه محصولات خود ادامه دهند.

ملانوری گفت: تلاش برای ایجاد واحدهای صنعتی جدید دارای توجیه اقتصادی از دیگر برنامه‌هایی است که به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.وی با بیان اینکه تمام مسایل توسعه‌ای، فرهنگی و اجتماعی به مباحث اقتصادی گره خورده است تصریح کرد: مسایل اقتصادی است که به معیشت و اشتغال کمک می‌کند و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی رشد فضای فرهنگی و نشاط اجتماعی همچنین امنیت پایدار منطقه را در گرو مسایل اقتصادی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم استانی موفق، با نشاط، رو به جلو و توسعه‌یافته داشته باشیم، باید بر مسایل معیشتی و اقتصادی اصرار ورزیم.

وی با اشاره به برنامه بازدیدش از واحدهای تابعه صنایع کاشی و سرامیک فرزاد افزود: هدف از این بازدید، اطلاع از روند فعالیت کارخانه و مسایل و مشکلات موجود است.ملانوری اظهار کرد: بخشی از مشکلات در داخل استان و توسط دستگاه‌های اجرایی قابل حل و فصل است و بخشی نیز در سطح ملی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق آنها باعث اعتماد بیشتر بخش خصوصی و ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان می‌شود.استاندار خراسان جنوبی امروز از کارخانه تولید کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد و طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

وی روند اجرای طرح تولید انواع کاغذ و مقوا از ضایعات و انواع پودرهای صنعتی و معدنی وابسته به شرکت صنایع کاشی و سرامیک فرزاد را هم بررسی کرد.استاندار خراسان جنوبی در نشست جمع بندی نتایج بازدید صنایع ‌کاشی نیز بیان کرد: عدم وجود قدرت جرأت، جسارت و ریسک پذیری و نبود اعتماد به نفس، جامعه را به سمت کاهلی و در نتیجه محرومیت می کشاند.

ملانوری خاطرنشان کرد: اگر در جامعه ای اعتماد به نفس تقویت شود و مردم جرأت و جسارت پیدا کنند، کارها به درستی انجام می شود و توسعه رقم می خورد.وی افزود: شکل گرفتن فرهنگ توسعه سبب می‌شود همه منابع از جمله آب، زمین، تسهیلات بانکی و سرمایه ها در مسیری قرار بگیرند که بهره وری بیشتری به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: این وظیفه کارگزاران نظام است که اقدامات را در قالبی پیش ببرند که این تفکر توسعه ای شکل بگیرد تا همه مسایل حل شود.استاندار فلسفه بازدید از واحدهای تولیدی را آشنایی با مسایل و از نزدیک رصد کردن وضعیت فعالیت آنها عنوان کرد و گفت: بسیار خرسندم که در استانی توفیق خدمت پیدا کرده ام که مردمانی بزرگ دارد که با وجود مشکلات عدیده، مقاومت کرده و همچنان با انگیزه در حال تلاش می باشند و دغدغه اشتغال جوانان و اقتصاد مملکت را دارند.

ملانوری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که ما در شرایط فعلی درگیر جنگ روانی، تبلیغاتی اقتصادی هستیم، ادامه داد: در این جنگ روانی ما در کف خیابان، صدای تیر و ترکش نداریم اما در قالب جنگ نرم، غرض مأیوس کردن مردم است.

وی تصریح کرد: این که با وجود چنین شرایطی، مردانی باانگیزه داریم که برای رونق کشور در حال تلاش می باشند، جای شکر دارد.استاندار با تأکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: چکیده همه بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی شامل دانش بنیان بودن، درون زا بودن، برون نگر بودن و … مردمی کردن اقتصاد است.

وی ادامه داد: تنها راه برای این که بتوانیم اقتصاد را به شکلی به توانمندی برسانیم که تکانه های اقتصادی، آن را زمین گیر نکند، تکیه بر سرمایه های مردمی است.استاندار ، صنایع کاشی و سرامیک در استان را مصداق عینی اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: با ایجاد چنین واحدهایی می‌توان کلمه محرومیت را که زیبنده نام استان نیست، به طور کلی از ذهن‌ها پاک کرد.

ملانوری به شرایط استان اشاره و اظهار کرد: وسعت زیاد استان خدمت رسانی به جمعیت اندک آن را سخت و دشوار می سازد لذا آن چه می تواند در این شرایط، کارساز باشد، تکیه بر سرمایه‌های مردمی است.وی با اشاره به بخشی از مشکلات مطرح شده در جریان بازدید از کارخانه، اظهار کرد: این موارد در دستور کار حوزه‌های مرتبط قرار می گیرد تا رفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا