آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

طرح انتقال صنوف آلاینده در بیرجند تا پایان امسال اجرایی شود

رضا بهنام- خراسان جنوبی- حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» با بیان مطلب فوق گفت: سه موضوع محوری قانون پیش فروش ساختمان، انتقال صنوف آلاینده، قاچاق گندم در این جلسه از شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مطرح و بررسی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای قانون پیش فروش ساختمان لازم الاجراست اما متاسفانه تاکنون به جهت ناهماهنگی هایی در استان جدی گرفته نشده و بر زمین مانده است، گفت: نابسامانی های امروز در خرید و فروش املاک و ساختمان وجود دارد که با اجرای دقیقی این قانون ساماندهی می شود.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری کرده و ممکن است یک ملک ساختمانی را به چندین نفر بفروشند در حالی که اگر قانون پیش فروش ساختمان به خوبی اجرا شود ما می توانیم از وقوع جرم و بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه نظارت بر مشاورین املاک شاه بیت اجرای قانون پیش فروش ساختمان است، گفت: طبق این قانون مشاورین املاک حق خرید و فروش املاک مردم را ندارند و هیچ کسی نباید به مشاوران املاک برای خرید ملک مراجعه کند بلکه این کار وظیفه دفاتر اسناد رسمی است و نقش مشاورین املاک فقط ایجاد توافق ابتدایی بین خریدار و فروشنده و هدایت آنان به دفاتر اسناد رسمی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بر نظارت و ساماندهی مشاورین املاک شهرها تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می‌شود مشاورین املاک در زمینه اجرای این قانون توجیه و از آنان تعهد گرفته شود تا در صورت تخلف برخورد قضایی با متخلفان انجام گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت انجام وظیفه دستگاه های اجرایی برای اجرای قانون پیش فروش ساختمان در سطح استان، بیان کرد: شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز باید در زمینه صدور شناسامه فنی ساختمان ها هماهنگی لازم داشته باشند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اهمیت انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بیرجند، عنوان کرد: وجود این صنوف به لحاظ بهداشتی و صوتی مردم را اذیت می کند باید هر چه سریعتر صنوف آلاینده ساماندهی شود و برای انتقال آنان به خارج از شهر ابزار تشویقی در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح انتقال صنوف آلاینده در ۷۸ هکتار زمین تعریف شده است که ۱۴هکتار آن به خاطر ادعای اوقاف مبنی بر وقفی بودن آن با مشکل ثبت مواجه شده و در حال رسیدگی است، ادامه داد: با اتحادیه صنوف آلاینده هماهنگ شود تا این صنوف حداکثر تا پایان سال جاری به خارج از شهر منتقل شوند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه تامین مایحتاج عمومی در اولویت نخست کشور است، گفت: در استان ما قاچاق گندم وجود ندارد اما باید روی این موضوع حساس و با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت پایش و مقایسه آمار تولید و خرید محصولات کشاورزی در استان طی سالیان گذشته، افزود: تفاوت بالای خرید گندم و محصولات کشاورزی نسبت به سالهای گذشته نشان دهنده روزنه ای است که شاید برخی از محصولات قاچاق می شود که باید جلوی آن گرفته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه جمع آوری زباله ها و بحث زباله گردها در جلسه آینده شورای وقوع جرم استان در دستور کار قرار می گیرد، گفت: در کارگروهی مسئله زباله گردی به صورت کارشناسی بررسی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا