استان هاویژه

طرح ترافیک تهران تا پایان مهار کرونا لغو شد

شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک تا پایان مبارزه با کرونا و مهار این بیماری خبر داد.

به گزارش نقش نیوز به نقل از تسنیم، یوسف حجت، با بیان اینکه لغو طرح ترافیک تا مهار ویروس کرونا ادامه دارد اظهار کرد: این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است؛ اگرچه با این کار ترافیک افزایش می‌یابد اما اولویت همه ما بهداشت و سلامت مردم است و ترافیک و آلودگی هوا در اولویت بعدی قرار  دارد.

وی ادامه داد: در ترافیک افرادی که در خودرو هستند فاصله‌شان با دیگران رعایت می‌شود اما نگرانی ما این است که مردم برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج شوند ولی در صورتی که ترددها برای امور ضروری باشد ایجاد ترافیک مسئله‌ای نیست.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: تدبیر شورای عالی ترافیک این بود که برای ساعت‌هایی که شهروندان به محل کار خود مراجعه می‌کنند، طرح ترافیک برقرار نباشد ولی برای ساعاتی که مردم برای کارهای شخصی و گردش از منزل خارج می‌شوند طرح ترافیک اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد مذکور از سوی شورای ترافیک مطرح شد ولی ستاد مقابله با کرونا لغو طرح ترافیک را مطرح کرد، خاطرنشان کرد: هفته نخست بعد از تعطیلات در بیشترین پیک، شاخص ترافیک 80 و در هفته دوم شاخص 110 بود البته این رقم نسبت به پیک 170 در شرایط سابق  عادی گذشته، پایین‌تر بود و بعید است که هفته آینده نیز به این رقم برسیم زیرا هنوز مدارس، دانشگاه‌ها و برخی دیگر از مشاغل تعطیل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا