استان هاخراسان رضویویژه

طرح نشاط معنوی در ۸۰ بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

خراسان رضوی -رضا بهنام-،حجت الاسلام و المسلمین «جمال ایزدی» در خصوص اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه خراسان رضوی بیان کرد: طرح نشاط معنوی با هدف تعمیق باورهای دینی و ترویج معارف اسلامی با استفاده هوشمندانه از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان، استفاده از ابزار های روز و روشهای جذاب و نو همچون ظرفیت فضای مجازی و ارتباط گیری مؤثر در بقاع متبرکه برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی افزود: زمینه سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق و مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان در کلاس های نشاط معنوی از دیگر اهداف طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه می باشد.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود؛ گفت: در شیوه حضوری طبق سنوات گذشته اما با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، کلاسها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می شود در شیوه مجازی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برنامه ها در قالب مسابقات و … برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین ایزدی ادامه داد: از آنجا که در برخی از استانها و شهرستانها ، وضعیت شیوع کرونا در حالت وضعیت نارنجی و زرد می باشد و با توجه به نگرانی های برخی والدین ، مناسب است تمامی بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی همانند سال گذشته ، اقدام به عضو گیری و جذب مخاطب جهت کانال امامزاده در فضای مجازی نمایند.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در80 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود؛ افزود: دانش‌آموزان از رده سنی 8 الی 18 سال از 10 تیرماه لغایت 14 مرداد ماه 1400 می توانند در این طرح شرکت کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: حدود 150 مربی در طرح نشاط معنوی فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا