ویژه

طلا ارزان شد

به گزارش نقش نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۷۹۷ دلار و ۹۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته با ۱۳ دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش، در ۱۸۰۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا اظهار کرد طلا از افزایش ابهامات ژئوپلیتیکی در آمریکا و جهان و افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا حمایت یافته اما دلار قویتر رشد قیمت طلا را محدود کرده است.

شاخص دلار با تقاضا برای خرید این ارز به عنوان دارایی امن، در برابر رقیبانش بالا ماند.

طبق آمار رویترز، آمریکا در روز پنج شنبه حداقل ۷۰ هزار مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را گزارش کرد که هفتمین رکورد روزانه ثبت شده در ماه میلادی جاری بود.

جان ویلیامز، رییس بانک فدرال رزرو نیویورک اظهار کرده که چند سال طول خواهد کشید تا اقتصاد آمریکا از صدمات ناشی از شیوع ویروس کرونا به طور کامل احیا شود و هنوز زمان آن نرسیده که به افزایش نرخهای بهره فکر کنیم.

کاهش نرخهای بهره به نفع طلاست که سوددهی ندارد و با کاهش هزینه نگهداری طلا، جذابیت سرمایه گذاری در آن را افزایش می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها به روابط تجاری آمریکا با چین چشم دوخته اند. واشنگتن در حال بررسی ممنوعیت سفر به آمریکا برای همه اعضای حزب کمونیست چین و خانواده های آنها است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۹۶۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۲۲ دلار و ۷ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۹ دلار معامله شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا