یادداشت

فروش اجتماعی، تضمین موفقیت

در گذشته فروش به شکل سنتی صورت می گرفت و افراد را محدود میکرد، اما خوشبختانه اینترنت همه چیز را تغییر داد. رسانه های اجتماعی تبدیل به کانال فروش افراد و رسیدن به اهداف شرکت ها شدند.

فروش اجتماعی یک روش مدرن برای توسعه روابط با مشتریان احتمالی است. یکی از مزایای رسانه های اجتماعی، فروش اجتماعی است، استفاده از رسانه های اجتماعی برای پیدا کردن مشتری های جدید، ارتباط با مشتری های موجود، وفادارتر کردن مشتری های قدیمی و تحقق چشم اندازهای جدید برای فروش استفاده می شود. فروش اجتماعی همچنین راهی برای نگه داشتن نام تجاری شرکت در ذهن مشتریان است، به طوری که وقتی به محصول شما احساس نیاز می کنند، اولین چیزی که در ذهن افراد می آید، برند شماست. فروش اجتماعی یک فعالیت مجزا و کوتاه مدت نیست، بلکه از آن در در کنار تکنیک های فروش باید به شکل مداوم با حساب کاربری فعال استفاده کرد.  جیمی شنکس درباره فروش اجتماعی می گوید: هر یک دلار سرمایه گذاری در فروش اجتماعی منجر به بازگشت پنج دلار می شود.

بیشتر از 1.5 بیلیون نفر در قاره ی آسیا که در سن کار قرار دارند، ماهانه از برنامه های اجتماعی استفاده می کنند. 75 درصد خریداران از رسانه های اجتماعی برای اطلاعات بیشتر در مورد فروشندگان استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی برای افراد و شرکت ها برندسازی می کنند. رهبران فروش اجتماعی 45 درصد موفق تر از رقبا هستند.

جذب مخاطب از طریق شبکه های اجتماعی خیلی هم ساده نیست. برای بدست آوردن یک موفقیت پایدار باید استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

مرحله اول در تعیین این استراتژی هدف گذاری است. قبل از اینکه به اجرای راهکار ها فکر کنید باید معیار هایی برای موفقیت تعیین کنید؛ معیار هایی مشخص و قابل اندازه گیری، مثل: مقدار ترافیک ورودی که می‌خواهید از شبکه های اجتماعی دریافت کنید. تعداد دنبال کنندگان در هر شبکه اجتماعی، نرخ تبدیل بازدید کننده به خریدار، نرخ تاثیر افزایش مخاطب به افزایش فروش

یکی دیگر از استراتژی های موجود در فروش اجتماعی درک درست نیاز مشتری است. قبل از شروع فعالیت باید نیاز های مشتریان را بدانید تا محتوای تولیدی پاسخگوی نیاز آنها باشد. از مشتریان خود درباره اینکه می‌خواهند چه چیز جدیدی یاد بگیرند بپرسید و بازخورد آنها را رصد کنید.

ابزار های تحلیلگر اطلاعات زیادی درباره رفتار کاربران به شما می‌دهند. مثل اینکه از کجا به صفحه شما آمده اند، کدام دسته از پست ها بازدید بیشتری داشته است، از این اطلاعات می‌توانید به خوبی بهره ببرید، بنابراین تحلیل اطلاعات یکی دیگر از قسمت های استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

به یاد داشته باشید قبل از اینکه استراتژی شبکه های اجتماعی خود را تنظیم کنید سابقه عملکرد صفحه خود را بررسی کنید و بررسی کنید چه مطالبی جذاب تر هستند یا بازدید بیشتری داشتند. آنها را با ابتکارات جدید ترکیب کنید و به بهترین راه حل های مخصوص خودتان دست پیدا کنید.

اگرچه اغلب اوقات فرآیند خرید مشتری از شبکه های اجتماعی آغاز می‌شود، اما اکثر مردم برای خرید به شبکه های اجتماعی سر نمی‌زنند. بازاریابی شبکه های اجتماعی در ابتدا به معنی ساختن روابط و در آینده فروختن است و شما باید روی اشتراک گذاری اطلاعات مفید برای افراد تمرکز کنید و قبل از فروش باید اعتماد افراد را جلب کنید.

آخرین مرحله در طراحی استراتژی بازاریابی بررسی عملکرد است، باید مشخص کنید که چطور عملکرد را پیگیری خواهید کرد و چگونه تغییرات لازم را اعمال می‌کنید؛ مثل ساخت گزارش ها، بهبود برنامه ریزی و … . در فضای رسانه های اجتماعی ترند ها تغییر می‌کنند و استراتژی شما هم باید با اتفاقات جدید بروز شود.

دنیای امروز با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و برای آنکه از رقبا عقب نباشیم باید در کنار تکنیک هاب فروش از رسانه های اجتماعی به شکل هدفمند برای فروش بیشتر استفاده کنیم. خیلی ساده است، فروش اجتماعی را شروع کنید و رشد فروش خود را تماشا کنید یا آن را نادیده بگیرید و عقب تر از رقبا بایستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا