اجتماعی

محدودیت‌های کرونایی نوروز/صدور بلیت اتوبوس فقط برای صندلی کنار پنجره

به گزارش نقش نیوز به نقل از ایرنا «داریوش باقرجوان» امروز (شنبه) گفت: تا این ساعت سفرهای ضروری با خودروی عمومی اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برقرار است و سازمان راه‌داری موظف به تامین ناوگان سفر برای نوروز ١٤٠٠ است.

وی ادامه‌داد: ۱۴ هزار و ٢٠٠ دستگاه اتوبوس، ٢٣ هزار دستگاه مینی بوس و ٣٣ دستگاه سواری کرایه با ١١٠ هزار راننده و کمک راننده برای انجام سفرهای نوروزی پای کار هستند اما توصیه موکد سازمان راهداری منع سفر برای توقف گسترش زنجیره ویروس کرونا است.

این مسوول درباره شرایط و ضوابط فروش بلیت اتوبوس و کرایه سواری گفت: چه در خودروهای چهار ردیفه و چه خودروهای سه ردیفه فقط باید بلیت صندلی کنار پنجره به فروش برود.

وی اظهار داشت: هر مسافری که شاهد بود صندلی کناری او فروخته شده است، به سرعت اعتراض کند و علاوه بر آن از طریق روش‌های اطلاع‌رسانی شکایت خود را به سازمان راه‌داری اطلاع دهد.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان‌ راه‌داری خاطرنشان‌کرد: نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق پلیس راه وجود دارد اما اطلاع‌رسانی به موقع مسافران موجب جلوگیری از تخلف در لحظه سفر خواهد شد.

وی گفت: برای کرایه سواری عمومی نیز که چهار مسافر ظرفیت دارد، باید برای سه مسافر بلیت فروخته شود.

باقرجوان بیان‌داشت: استعلام کرونایی مسافران هنگام خرید بلیت انجام می‌شود و برای مسافرانی که استعلام آنان مثبت باشد بلیت صادر نمی‌شود.

وی درباره سوار کردن مسافران بین‌راهی نیز گفت: امکان استعلام در لحظه از طریق شماره ملی مسافر وجود دارد و رانندگان حق ندارند بدون وجود صندلی خالی کنار پنجره و استعلام کرونا مسافر بین راهی سوار کنند.

این مسوول از مسافران خواست تا از سه طریق سامانه ١٤١، سامانه پیامکی ٣٠٠٠١٤ و از طریق شماره‌هایی که در کارت هایی در اتوبوس ها گذاشته شده،  هر گونه تخلف در جریان سفر را به مسوولان اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا