آخرین اخبار

مراکز تولید فساد، شناسایی و حذف می‌شود

وزیر نیرو گفت: در زمینه فساد در حالی که اگر با مصادیق مقابله کنیم، می‌بایست مراکز تولید فساد را شناسایی کرده و نسبت به حذف آنها اقدام کنیم.

به گزارش نقش نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، “علی‌اکبر محرابیان” در جمع کارکنان حوزه ستادی وزارت نیرو با گرامی‌داشت هفته دولت و قدردانی از زحمات وزرای گذشته با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط سختی در حوزه آب و برق کار خود را آغاز می‌کند، افزود: به‌رغم تلاش‌ها و خدمات بسیار فراوانی که در سال‌های پس از انقلاب در حوزه آب و برق به کشور ارائه شده و رشد و پیشرفت فوق العاده خوبی در این زمینه رخ داده است، اما در شرایط فعلی زمینه‌ برای انجام یک خدمت بزرگ‌تر فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با شعار کار جهادی و خدمت به مردم کار خود را آغاز کرده و برنامه پیشنهادی ارائه شده به مجلس برنامه‌ای سنگین و خدمتی بزرگ است.
محرابیان خطاب به کارکنان حوزه ستادی وزارت نیرو گفت: در همینجا عهد و میثاق می‌بندیم که دوش به دوش همدیگر تلاش کنیم تا بتوانیم آب و برقی پایدار و مطمئن را به مردم ارائه کنیم.
وزیر  نیرو با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دولت سیزدهم به مناسبت هفته دولت ادامه داد: مردم‌داری، مهم‌ترین رکن خدمت‌رسانی برای یک دولت است. مردم‌داری در نگاه دینی و انقلابی، اصل خدمت‌رسانی است.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری موضوع عدالت ورزی است، افزود: در فلسفه انقلاب اسلامی، ایجاد عدالت بین طبقات مختلف جامعه مدنظر بوده که در برخی بخش‌ها موفقیت‌هایی کسب شده و در بخشی از حوزه‌های اقتصادی متاسفانه فاصله زیادی با معیارها و شاخص‌ها داریم.
محرابیان گفت: محور سوم، موضوع فساد ستیزی است که مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید داشتند. فساد ستیزی به معنای مبارزه با روش‌های عقلایی، علمی و ساختارهای مناسب جهت جلوگیری از مراکز تولید فساد و تولید رانت است. یکی از برنامه‌هایی که به اتفاق همکاران در این دوره دنبال خواهیم کرد شناسایی گلوگاه‌ها و مراکزی است که به وسیله آنها تولید فساد می‌شود. در زمینه فساد در عین حالی که با مصادیق مقابله کنیم، می‌بایست مراکز تولید فساد را شناسایی کرده و نسبت به حذف آنها اقدام کنیم.
گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیران پیشنهادی با ۲۲۰ رای موافق، ۴۷ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع با تصدی وزارت نیرو از سوی علی اکبر محرابیان موافقت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا