ورزشی

پرتاب مهدی اولاد هم طلا شد

پرتابگر وزنه ایران به مدال طلای شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک دست پیدا کرد تا جمع نشان های طلای کاروان ورزش کشورمان در این بازی ها به پنج برسد.

به گزارش نقش نیوز به نقل از خبرنگار اعزامی مهر، در ادامه رقابتهای دوومیدانی شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو عصر امروز مسابقات پرتاب وزنه برگزار شد و طی آن مهدی اولاد به مدال طلا دست پیدا کرد.در رقابتهای پرتاب وزنه مردان کلاس ۱۱ F ایران دو نماینده داشت که باید برای رسیدن به مدال با ۹ نفر رقابت می کردند. مهدی اولاد و نورمحمد آرخی نمایندگان ایران در پرتاب وزنه بودند که مهدی اولاد با ثبت  ۱۴.۴۳  به مدال طلا رسید.

مهدی اولاد در پرتاب اول ۱۳.۵۳ را پرتاب کرد. در پرتاب دوم ۱۴.۱۲ و در پرتاب سوم هم ۱۴.۰۱ را به ثبت رساند. او در حرکت چهارم و پنجم هم با ثبت رکورد ۱۴.۴۰ و ۱۴.۴۳ دو بار پیاپی رکورد شخصی اش را افزایش داد و در نهایت هم در پرتاب ششم ۱۳.۷۹ را به ثبت رساند تا پرتاب پنجم او را به مدال طلا برساند.همچنین نورمحمد ارخی هم با ثبت  ۱۲.۷۸ در رده ششم قرار گرفت. آرخی در حرکت اول ۱۲.۷۸ را ثبت کرد که بهترین پرتاب او هم بود. او در حرکت ۱۲.۴۷ را ثبت کرد و حرکت سوم هم خطا اعلام شد. در حرکت چهارم ۱۲.۴۷ و در حرکت پنجم هم ۱۲.۴۴ را ثبت کرد. پرتاب ششم او هم خطا اعلام شد.آلساندر دا سیلوا با ثبت ۱۳.۸۹ به مدال نقره رسید و مدال برنز هم به اونی تاپیا از ایتالیا با ثبت ۱۳.۶۰ رسید. در این رقابتها ورزشکاران کشورهای اکراین، ایتالیا، برزیل، کراواسی، روسیه، لهستان، اسپانیا، گوام حضور داشتند.

مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:
* روح الله رستمی – پاراوزنه برداری
* وحید نوری – جودو
* محمدرضا خیرالله زاده – جودو
* امیر خسروانی – پرش طول
* مهدی اولاد – پرتاب وزنه

مدال نقره:
* امان الله پاپی – پرتاب نیزه
* امیر جعفری – پاراوزنه برداری
* علیرضا مختاری – دوومیدانی – پرتاب وزنه

* حامد صلحی پور – پاراوزنه برداری
* منصور پورمیرزایی – پاراوزنه برداری

مدال برنز:
* سامان رضی – وزنه برداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا