آخرین اخباراستان هاسیستان و بلوچستان

کالاهای اساسی براساس شاخص جمعیتی سیستان‌وبلوچستان توزیع‌ شود

رضا بهنام – سیستان و بلوچستان – ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهارداشت: موضوع بسیار مهم که همه اعضای مرتبط با کارگروه تنظیم بازار باید رعایت کنند نظارت دقیق بر قیمت‌ها، بازار و شرایط موجود در آن است.

وی افزود: در حوزه بازار باید مراقبت انجام شده تا سواستفاده‌های موجود بازار رصد و اگر موردی بود سریعا با آن برخوردهای لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اتفاقاتی که در بازار کالاهای اساسی رخ داد ادامه داد: نباید شرایط به جایی برسد که هه مطلع شوند و بعد از آن اقدامات لازم صورت گیرد مانند وضعیتی که برای سیمان و روغن در استان به وجود آمد.

وی بیان کرد: شرایط عملکرد اصناف در قالب نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و خانه اصناف به عنوان ناظر بر بازار تا پایان سال شرایط رصد شود.

زنگنه تصریح کرد: در توزیع کالا اگر در شهرستانی از سیستان‌وبلوچستان مراکز عرضه کالای اساسی کم است این مراکز باید افزایش پیدا کند نه اینکه به صورت یکباره این کالا عرضه و مردم تجمع کنند که در این حالت قابل قبول نخواهد بود.

وی افزود: نباید در زمان توزیع روغن یا هر کالای دیگری صف ایجاد شود در این شرایط اگر یک مکان برای توزیع وجود داشته و حجم کم است برای ساعت‌گذاری، صف‌بندی و فاصله‌گذاری در مکان توزیع اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تصریح کرد: حتما از تمامی ظرفیت‌های فروشگاهی در شهرستان‌های مختلف استفاده شود و توزیع به تعداد اندک و خاصی از مراکز محدود نشود.

وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی و غله حتما باید ظرفیت کامل سهمیه استان را جذب و حتی اگر شرایط به گونه‌ای رقم خورد که نیاز شد از ذخیره استفاده کنند تا در توزیع کالاهای اساسی وقفه ایجاد نشود.

زنگنه گفت: افزایش سهمیه گندم سیستان‌وبلوچستان به سه هزار تن اتفاق خوبی بوده که نتیجه اقدام همگانی و کارد دسته جمعی است.

وی با اشاره به اینکه این میزان گندم تبدیل به آرد شده و در اختیار کارخانه‌های آرد سیستان‌وبلوچستان قرار می‌گیرد افزود: کارخانه آرد استان زیر ظرفیت کار می‌کند که با افزایش ظرفیت گندم شرایط آنان مطلوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: با توجه به افزایش ظرفیت گندم و به دنبال آن تولید آرد در استان این آرد در شهرستان‌ها از این ماه توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه روغن مشکلی وجود ندارد و به محض اینکه ظرفیت جذب شود دوباره به استان تزریق خواهد شد اما در حوزه جذب باید بهتر از قبل عمل کرده و سریعا اقدام لازم انجام شود.

زنگنه بیان کرد: در حوزه محصول شکر که به صورت فله در بازار موجود است فروشگاه‌ها سیستان‌وبلوچستان بایدبه صورت خرد توزیع کنند.

وی گفت: اصناف نیز دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا را کنترل و به اصناف برای رعایت ابلاغ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: شرایط دشوار است و در این اوضاع برای مسوولان وظایف سنگین‌تر خواهد بود تا مردم از موضوعات مربوط به تنظیم بازار آسیب نبینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا