استان هاخراسان جنوبیویژه

گاز سوز شدن رایگان ۲۵۵ خودرو ناوگان عمومی در خراسان‌جنوبی

رضا بهنام-خراسان جنوبی- قربانعلی مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی از گازسوز شدن رایگان ۲۵۵ خودرو در طرح ملی دوگانه سوز شدن رایگان خودروهای عمومی خبر داد.

وی افزود: این تعداد خودرو در سراسر استان خراسان‌جنوبی در قالب طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌صورت رایگان دوگانه‌سوز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی بیان کرد: مالکان خودروهای عمومی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه ” www.gcr.niopdc.ir ” درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو ثبت کنند.

مردانی عنوان کرد: صاحبان خودروهای عمومی در استان خراسان‌جنوبی می‌توانند پس از ثبت‌نام در این سامانه برای احراز هویت و پلاک، کارگاه مورد نظر را برای گازسوز کردن خودرو خود انتخاب کنند.

وی با بیان این‌که خودروهای ناوگان عمومی تک‌سوز شامل تاکسی‌ها، ون و وانت‌بارها به صورت ۱۰۰ درصد رایگان دوگانه ‌سوز می‌شود، اظهار کرد: هزینه گازسوز کردن خودروهای عمومی بر عهده وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است که با تولیدکنندگان مخازن و کیت قرارداد بسته‌ شده است و این شرکت‌ها با کارگاه‌های مجاز قرارداد می‌بندند و بر اساس درخواست‌ها مخازن را برای آنها ارسال می‌کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی از فعال بودن ۲ کارگاه گازسوز کردن خودرو در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ظرفیت اولیه کارگاه‌ها برای گازسوز کردن خودروهای عمومی در نظر گرفته شده و ظرفیت هر کارگاه روزانه حدود ۱۰ خودرو است.

مردانی خاطرنشان کرد: ۵۹۵ متقاضی برای دوگانه سوز کردن خودروی خود در سامانه اعلام شده در استان خراسان‌جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۵۵ خودرو گاز سوز شده و بقیه درخواست‌ها با اولویت در ثبت‌نام اجرایی می‌شود.

وی با بیان این‌که ۷۲ تا ۹۶ ساعت پس از ثبت درخواست برای گازسوز کردن خودرو در سامانه به درخواست‌ها رسیدگی می‌شود، عنوان کرد: استانداردهای لازم در کارگاه‌ها و نظارت کامل اداره استاندارد بر کلیه مراحل تبدیل رعایت می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هیچ نگرانی بابت ایمنی خودروهای تبدیلی وجود ندارد و با توجه به ۲۴  باب جایگاه CNG موجود در استان، وضعیت بسیار مناسبی از لحاظ تعداد جایگاه در استان داریم.

مردانی افزود: در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت جایگاه‌ها در حال بهره‌برداری بوده و اضافه شدن تعداد خودروها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: ان‌شاءالله در مراحل بعدی مسافربرهای شخصی از جمله تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی و مسافربرهای بین شهری  نیز مشمول این طرح خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا