استان هاخراسان رضویویژه

۱۲۰۰ هکتار فضای سبز در ارتفاعات جنوبی ایجاد شده است

خراسان رضوی- رضا بهنام-«محمد رضا کلائی» بابیان مطلب فوق گفت: معاونت خدمات شهری و سازمان های زیر مجموعه آن بامدیریت آقای یعقوبی تلاش بسیار زیادی در توسعه فضاهای سبز، رفت و روب، ساماندهی بازارها و ایمنی داشته اند که جای تقدیردارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: ما نیازمند اینگونه فضاها هستیم و فرزندانمان نیازمند این هستند که با حیوانات، طبیعت و محیط طبیعی پراز خاک ارتباط برقرار کنند، انرژی خودشان را آزاد کنند و با طبیعت و حیوانات دوست باشند و از زندگی طبیعی دور نباشند، ثمره گونه های گیاهی که در زیست پارک کاشته شده است را یکی دوسال آینده مشاهده خواهیم کرد که نمونه بی بدیلیرا دراین محدوده ایجاد خواهد کرد همچنین افتتاح بازار بزرگ شهید شوشتری و تعداد دیگری از پروژه ها برای افتتاح و بهره برداری در پیش است.

وی با بیان اینکه پروژه های کوچکی هم بوده که برای آن افتتاح نگرفته ایم، اظهارکرد: از جمله نصب و تجهیز پل های عابرپیاده و اقداماتی که در حوزه آتش نشانی و ایمنی و هزاران اتفاقات دیگری که شاید اگر در دوره دیگری بود صدها افتتاحیه برای آنگرفته می شد، اما ترجیحمان این است آنجایی افتتاحیه بگیریم که اطلاع رسانی آن به مردم مهم است مابقی کارها را به صورت روال عادی برای مردم انجام می دهیم.

کلائی با اشاره به اینکه نا سپاسی می دانم که در این افتتاحیه پروژه بزرگ نهایت تقدیر و تشکر خود را تقدیم معاون محترم خدمات ومحیط زیست شهری، همکارنشان در سایر سازمانها نکنم، خاطرنشان کرد: حوزه خدمات شهری بسیار بزرگ است و خدمات روزانه ارائه می دهد و با مردم ارتباط مستقیم دارد و کوچکترین خللی در آن به چشم می آید.

شهردار مشهد ادامه داد: بسیار خوشحال هستم که به این نکته اشاره کنم که چند روز قبل از این یکی از شهرداران سابق مشهد را دیدم که از منسوال کرد معاون خدمات شهری شما کیست؟ که گفتم آقای یعقوبی، گفت باید تبریک بگویم که در این هوای گرم فضای سبز را اینگونه شاداب حفظ کرده اند این حرف را فردی می زند که خودش چند سال شهردار مشهد بوده است.

وی اضافه کرد: عملکرد شما در معاونت خدمات شهری نه شایسته تقدیر بلکه شایسته تعجب، ابراز خوشحالی و شکرگزاری به پیشگاه خدا است، قطعا تلاشهای شما و همکارنتان موجب برکت شده است، اکنون در ارتفاعات جنوبی ۱۲۰۰هکتار فضای سبز ایجاد شده است؛ راحت است که بگوییم در این دوره رکود، سیستم آبیاری قطره ای را برای آن پیاده کرده اند، با این مشکلات و مشقاتی که با سازمانهای موازی داریم.

کلائی تصریح کرد: مگر جدا سازی آب شرب از آب خام کار ساده ای بود؟! مگر پروژه های سازمان پارکها کار کمی است؟! که از این بابتاز مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز و همکارانشان ممنون هستم.

شهردارمشهد با تقدیر از اقدامات و تلاش های انجام شده در سازمان فردوسها و سازمان میادین، خاطرنشان کرد: همچنین حوزه روابطعمومی و مجموع فرهنگی ما در فضا سازی شهری جدا از سازمان میادین کارنکرده است و بالعکس، زیرا ما یک مجموعه بوده ایم و ازاین بابت خدا را شکر می کنیم.

وی افزود: به جایی می رسیم که سازمان میادین در پروژه ۳۰ هکتاری زیست پارک که بستر سرمایه گذاری آتی است مسولیت میپذیرد و برای لکه هایی که در این پارک وجود دارد درخواست سرمایه گذار می کند.

کلائی با بیان اینکه حوزه آتش نشانی وخدمات ایمنی در دو دوره مدیرانی که مسئولیت داشته اند اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند کهاز این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم، خاطرنشان کرد: در سایر حوزه های خدمات شهری نیز اقدامات و فعالیت های بسیار زیادی طیاین مدت انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردارمشهد تصریح کرد: در مجموع با توجه به اقداماتی که طی این دوره انجام شده است نمره خدمات شهری ما نه ۱۹ و ۷۵ بلکه ۲۰ است و در مقابل این همه تلاش کاری از دستم بر نمی آید به جز تقدیر و تشکر.

وی با اشاره به اینکه گاهی ما را متهم می کنند که چرا هر روز این همه پروژه افتتاح می کنید، اظهارکرد: دوستان اگر به کار بچسبند می توانند یک ماه دیگر کشت پارک را افتتاح کنند وچند ماه بعد از آن پارک ۶۸ هکتاری ارگانیک مهندس شهرستانی را نیز به بهره برداری برسانند و در کنار این ها کلی پروژه برای تمام کردن هست.

کلائی به پروژه کوه پارک اشاره کرد و گفت: اکنون به کوه پارک که وارد می شویم شوروحال مردم را می بینیم در آبشارها و فضاهای بازی در کنار خانواده حال خوبی دارند، یک سال ونیم قبل هیچ چیزی به نام کوه پارک وجود نداشت که چیزی تحت عنوان زیست پارک وجودداشته باشد.

شهردار مشهد افزود: ابتدای کار که می خواستیم کوه پارک را آغاز کنیم به دلیل وجود فشارها کسی حاضر نبود دستور کار به پیمانکار بدهد اما اکنون شاهد فضایی هستیم که مردم در آن سفره خود را پهن کرده و از طبیعت استفاده می کنند، در شهری که بخاطر کمبود فضا مجبور هستیم کافه پیاده رو ایجاد کنیم، تبدیل فضایی ۲میلیون مترمربعی که دارایدید به شهر است بسیار قابل توجه است که از این بابت خدا را شکر می کنم.

وی تصریح کرد: ممنون هستم از حضرت رضا(ع) که به من و همکارانم توفیق داد کاری کنیم تا مقداری حال مردم خوب شود، اما معتقدمخیلی از زمینه هایی که در این دوره ایجاد شده تازه میخ اولش بوده است زیرا پروژه کوه پارک، زیست پارک،وکوهشار و پارک مهندس شهرستانی هنوز سال های سال جای کار دارد.

کلائی ادامه داد: اینکه حال مردم خوب است خداراشکر می کنیم و هرکاری کرده ایم جز به برکت و لطف خدا و پشتیبانی حضرت رضا(ع) نبوده است، زیرا اگر ما به تنهایی تمام توانمان را به خرج می دادیم اینقدر ذی نفعان مختلف بودند که این اقدام عملی نشود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه ما درمجموعه فعالیت هایمان به صورت یک تیم کارکرده ایم، گفت: شورای شهر و مجموع شهرداری، معاونت های مختلف شهرداری و سایر بخشها به صورت هماهنگ کار کرده ایم که با قدرت می گویم در هیچ دوره مدیریت شهری این میزان همکاری و هماهنگی میان بخش های مختلف شهرداری و شورای شهر وجود نداشته است که این هماهنگی جای تقدیر دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا