آخرین اخبار

۲۵۸۶ ابتلا و ۲۱۹ فوتی جدید کرونا در کشور

به گزارش نقش نیوز، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۹۳۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۴۴ هزار و ۸۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری ادامه داد: ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۲۲۸ هزار و ۲۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دستها و استفاده از ماسک بویژه هنگام خروج از منزل و حضور در مکان های عمومی و سرپوشیده، افزود: همانند روزهای گذشته استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: در مجموع شهرستانهای قرمز هشت درصد کاهش داشته اما شهرستانهای هشدار ۴۰ درصد افزایش داشته اند.

وی همچنین ادامه داد: به عنوان مثال در استان مازندران آمار بستری روزانه به سه برابر افزایش یافته و در حال حاضر ۱۷ شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار دارند. بنابراین با رعایت و جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی به خصوص در شهرستانهای قرمز و هشدار کمک کنیم که بار کاری کادر درمان را کم کنیم و به این ترتیب با رسیدگی به بیماران بستری، آمار فوتی ها کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا