کارآفرینی

ایجاد ۱۱۰ هزار شغل در تهران  در سال جاری

 استاندار تهران با بیان اینکه سهمیه اشتغال این استان در سالجاری ۹۶ هزار شغل تعیین شده بود، گفت: این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۱۰ هزار نفر براساس دفترچه بیمه تامین اجتماعی در استان تهران اشتغال ایجاد شده‎‌است.

به گزارش نقش نیوز از استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در هفتاد و سومین جلسه شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی، افزود: در سالی که تحریم‌های ظالمانه اشتغال مردم را هدف قرار داده است نرخ بیکاری در استان تهران سیر نزولی دارد.

وی اضافه کرد: روند نزولی نرخ بیکاری در استان تهران نتیجه همدلی و تعامل بین دولت و بخش خصوصی است.

محسنی بندپی بیان کرد: عمده تمرکز برای تحقق شعار جهش تولید بازنگری در قانون فعالیت صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهرها است که به شدت ضدتولید ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: یکی از بندهای مطرح شده در نامه اداره کل محیط زیست استان با سازمان محیط زیست کشور به زودی در دولت مصوب می‌شود و با تصویب این بند صنایع مستقر در استان با رعایت ضوابط زیست محیطی می‌توانند اقدام به نوسازی و افزایش ظرفیت در واحدهای تولیدی کنند.

استاندار تهران یادآوری کرد: این در حالی است که پیشتر بر طبق قانون فعالیت اینگونه واحد ها در شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهرها مغایر با ضوابط محیط زیست شناخته می‌شد.

قانون ممنوعیت استقرار صنایع و واحدهای آلاینده در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران برای جلوگیری از آلودگی هوای شهرهای کشور با هدف مقابله با تراکم جمعیت و نیز تمرکززدایی جمعیتی شهر تهران تصویب شده است تا علاوه بر مقابله با پیشرفت آلودگی هوا، توسعه متوازن برای شهرهای دیگر کشور نیز ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا