ایران

افزایش تدریجی دما در اغلب شهرها/ گرمای 40 درجه در اهواز

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و نوار شرقی کشور هم چنین ارتفاعات کرمان، بارش باران و رعد و برق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاهد هستیم.

وی افزود: روز آینده 25 اردیبهشت در برخی نقاط نوار شمالی کشور در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای جمعه و شنبه پیش رو در برخی نقاط شمال شرق و شمال غرب، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان این که امروز تا یکشنبه 28 اردیبهشت دما در اغلب نقاط کشور به تدریج افزایش می‌یابد، گفت: بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه 29 اردیبهشت در نوار شمالی کشور بارش باران، رعد و برق، کاهش محسوس دما و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده در استان‌های یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان و شرق هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و در بخش‌هایی از این استان‌ها گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز تا پایان وقت فردا، 25 اردیبهشت، مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی بیان کرد: روز پنجشنبه در استان‌هایی که ذکر شده، خصوصا خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، سمنان، شمال سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و همچنین احتمال آسیب به سازه‌های موقت پیش بینی و توصیه می‌شود محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در دستورکار باشد.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 40 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 26 و 15 درجه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا