یادداشت

اینستاگرام، معجزه ای در دنیای کسب و کار

هر شغلی که دارید و مشغول هر کسب و کاری که هستید، اگر تا به امروز از مزایای اینستاگرام بهره مند نشده اید، پیشنهاد می کنم که مطالب ذیل را کمی با دقت تر بخوانید. قبل از هر چیزی باید بگویم که برای شروع کار با اینستاگرام خیلی هم دیر نیست و ارزشش را دارد ،حتی اگر تغییری در کسب و کارتان احساس نکنید، آن را امتحان کنید. هنگامی که بازاریابان لنگان لنگان در دنیای واقعی به دنبال مشتری هستند، اینستاگرام ،فضای کسب و کارها را متحول ساخته است و افراد در آن پول پارو می کنند. ابزاری قدرتمند و تعیین کننده ی رشد و ترقی بسیاری از کسب و کارها که این روزها به خوبی نشان داده که تا چه حد می تواند در رشد و سوددهی مشاغل تاثیر گذار باشد و سبب دیده شدن بسیاری از محصولات و خدمات گردد. این رسانه ی اجتماعی بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که از این تعداد بیش از نیمی، هر روز از این پلتفرم استفاده می کنند که حدود 30 میلیون کاربر آن را ایرانیان به خود اختصاص داده اند. بله، چیزی بیش از 30 درصد جمعیت ایران . در حال حاضر، 86 درصد از برندهای معروف در اینستاگرام دارای حساب کاربری هستند که 71 درصد آن ها در همین یک سال اخیر عضو شده اند. اینستاگرام نشان داده است که برندهایی که در این شبکه دارای بیش از 100 هزار فالوئر هستند، در دو سال اخیر بیش از 163 درصد رشد داشته اند.

اینستاگرام روز به روز محبوب تر شده و بسیاری از برندها از این ویژگی و وجه تمایز اینستاگرام برای رونق کسب و کارشان و به دست آوردن مشتری استفاده کردند. کسب و کار در اینستاگرام ،امروزه به یک ترند در تمام مشاغل تبدیل شده است. همانطور که می دانید شرکت های بزرگ تجاری همانند مایکروسافت، به هیچ عنوان به دنبال نیازهای کاربران نمی گردند، بلکه آن ها هستند که نیازهای کاربران را جهت دهی می کنند. شما هم اگر برند خود را ایجاد کرده اید و یا حتی استارتاپی نوپا هستید ،می توانید با فعالیت در اینستاگرام به رشد قابل توجهی دست یابید. امکان اشتراک گذاری آسان عکس ها و تصاویر مزیت بسیار بزرگی برای کسب و کارهاست که اینستاگرام بطور رایگان به کاربرانش عرضه می کند. مطالعات نشان می دهد که محتوای بصری بیش از 93 درصد از مردم را به خرید وسوسه می کند. چرا که محتوای بصری تصاویر و ویدیوها، نه تنها ساده تر هستند و پردازش آن ها برای مغز انسان راحت تر است ، بلکه یک تله عالی برای کشاندن مشتری به کسب و کارهاست. البته این فقط یک گوشه از ابعاد پر رمز و راز اینستاگرام است. تبلیغات در اینستاگرام این روزها غوغایی به پا کرده است. پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام، نتایج بسیار خوب و میزان تعامل قابل توجهی را عاید کسب و کارها کرده است و قابلیت خرید از طریق اینستاگرام نیز فرایند فروش را با این شبکه اجتماعی تلفیق کرده است.

خاصیت اینستاگرام این است که هر کسی با هر شرایطی می تواند از آن به عنوان منبعی برای کسب درآمد استفاده نماید. چه از طریق فروش مستقیم کالا و خدمات، که بسیاری از کسب و کارهای خانگی نیز این روزها از آن بهره می گیرند و چه از طریق فروش غیر مستقیم کالا و خدمات. افرادی که فالوئرهای زیادی دارند و می توانند از این فرصت برای گرفتن تبلیغات دیگر کسب و کارها اقدام به کسب درآمد کنند. که در این حوزه افراد معروف و سلبریتی ها که دنبال کننده های فراوانی دارند کسب درآمد می کنند.

چه برای گروه اول و چه دوم، فالوئرها نقش مهمی را دراین فضا بازی می کنند، چرا که دقیقا نقش همان مشتریان را در بازارهای سنتی دارند.بنابراین شما می توانید با تولید محتوای سازنده، تعامل درست و جلب اعتماد تعداد فالوئرهای بیشتری را جذب نمایید و به تبع آن فروش خود را گسترش دهید.

یکی دیگر از روش هایی که می توان گفت، بصورت غیرمستقیم از طریق آن می توان کسب درآمد از اینستاگرام داشت، برند سازی است. بسیاری از کسب و کارها، از طریق برندسازی در اینستاگرام سعی می کنند ،مخاطبان زیادی را با کسب و کار خود آشنا کنند و بعد روی آن ها بازاریابی کنند.البته این روش یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود، چون از این طریق می توانید، مانور بیشتری روی مخاطبان و علاقه مندان به کسب و کار خود دهید. امکانات بالا و رایگان اینستاگرام از لایو و استوری های متعدد روزانه گرفته تا ده ها قابلیت جدید می تواند، پیشران مهم و تعیین کننده ای در رشد کسب و کارتان به حساب آید. از اینرو اگر هنوز با وجود دارا بودن کسب و کار جدی، از اینستاگرام بهره مند نشده اید، بهتر است ،دست به کار شوید، چرا که نه تنها تجارت خود را از یک سوددهی بزرگ محروم ساخته اید، بلکه آن را در مواجه با یک صدمه بزرگ قرار داده اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا