استان هاخراسان رضویویژه

بهسازی حریم کشف‌رود باید ادامه پیدا کند

رضا بهنام- خراسان رضوی– علیرضا رزم‌حسینی با بیان مطلب فوق گفت: تصمیماتی طی سال گذشته اتخاذ شد و ما امروز سرزده آمدیم تا ببینیم چه اقداماتی صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوی از تصفیه خانه‌های ساخته شده یا در حال ساخت به عنوان اولین حرکت در بهسازی کشف‌رود یاد کرد و گفت: تاکنون بخشی از تصفیه‌خانه‌ها از جمله در منطقه چرم‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.
وی دومین اقدام در راستای بهسازی این رودخانه را رفع تصرف از اراضی اطراف کشف‌رود عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین 200 هکتار در اختیار شهرداری قرار گرفت تا درخت‌های مناسب برای منطقه کشت کند.
رزم‌حسینی به لزوم درختکاری هکتاری در طول کشف‌رود اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس نظر کارشناسان چنانچه درختکاری صورت بگیرد، یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های مصنوعی منطقه به وجود خواهد آمد که به مطبوع شدن هرچه بیشتر آب و هوا منجر می‌شود.
استاندار خراسان رضوی بر ادامه این حرکت تاکید کرد و افزود: احداث تصفیه‌خانه‌ها، ادامه روند رفع تصرف اراضی اطراف کشف‌رود و کاشت هزار هکتار درختانی چون توت، اقاقیا و غیره همگی می‌تواند موانع پروژه کشف رود را مرتفع کند.
وی تلاش بیشتر شهرداری برای افزایش سرعت در کاشت درختان را مطرح و خاطرنشان کرد: در یک منطقه دیگر نیز روستاییان عزیز در حال کشت هستند که می‌توانیم طبق قراردادهای درازمدت نسبت به تغیر کشت آن‌ها اقدام کنیم.
در این بازدید سید محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان مشهد، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی و محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی استاندار را همراهی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا