سیاسی

تخریب مساجد و مراکز دولتی و خدماتی در حمله صهیونیست‌ها به غزه

سازمان‌های حقوق بشری در غزه اعلام کردند که در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ، ۶۳ مرکز دولتی، ۱۶ مسجد و ۲۳ مرکز تاسیسات خدماتی تخریب شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون العربی قطر، سازمان های حقوق بشری در غزه تاکید کردند که اشغالگران صهیونیستی در تجاوزهای خود به نوار غزه – که امروز وارد هشتمین روز متوالی خود شده – مرتکب جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت شده‌اند.

شهادت فرمانده جنبش جهاد اسلامی

اسکای نیوز عربی هم دقایقی پیش به نقل از منابع فلسطینی از شهادت یک فرمانده نظامی جنبش جهاد اسلامی در حمله صهیونیست‌ها به جبالیا در شمال غزه خبر داد. ارتش صهیونیستی نام این فرد را هشام ابو هربید فرمانده تیپ شمال جهاد اسلامی در غزه اعلام کرده است.

به گزارش این رسانه عربی، در حمله صهیونیست‌ها به یک خودرو  در غرب غزه، سه نفر به شهادت رسیدند .

تخریب ۱۶ مسجد و ۸۶ مرکز دولتی و خدماتی در حمله صهیونیست‌ها به غزه
در حمله صهیونیست ها به یک خودرو در غرب غزه سه فلسطینی به شهادت رسیدند

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی شب گذشته ده‌ها حمله به سمت نوار غزه داشت؛ در حملات رژیم صهیونیستی که روز دوشنبه به اوج خود رسیده، ارتش صهیونیستی اعلام کرده که با ۵۴ جنگنده خود ۱۱۰ موشک روانه نوار غزه کرده است. همچنین اعلام کرده که در شب گذشته ۹ خانه متعلق به رهبران حماس در غزه را هدف بمباران خود قرار داده است.در پی این حملات، برق مناطق وسیعی از غزه قطع شد. به گفته شاهدان عینی، حملات صهیونیست‌ها معابر، ساختمان‌های امنیتی، اردوگاه‌های آموزشی شبه‌نظامیان و خانه‌ها را هدف قرار داده است.

۱۹۷ شهید حملات صهیونیست‌ها ؛ ۵۸ کودک به شهادت رسیده‌اند

بنا به اعلام وزارت بهداشت در غزه، تعداد شهدای غزه به ۱۹۷ نفر از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن افزایش یافته است.

از سوی دیگر و بنا به اعلام مقامات صهیونیستی، ۱۰ نفر در سرزمین ها اشغالی در پی پاسخ حماس و نیروهای مقاومت به حملات صهیونیست‌ها کشته شده‌اند.
نگرانی مسکو و تلاش‌های قاهره برای آتش‌بس

به دنبال ابراز نگرانی کاخ کرملین از افزایش تعداد قربانیان حملات در نوار غزه در هر دو طرف، وزیر خارجه مصر هم به اسکای نیوز عربی گفته، ما به‌زودی به دنبال توافقی برای جلوگیری از تشدید حملات نظامی هستیم.

«سامح شکری» گفته هدف ما ایجاد کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ است.

مرز‎های ۱۹۶۷ مشهور به خط سبزی است که از آتش ‎بس سال ۱۹۴۹ ، میان اسرائیل با مصر ، اردن ، لبنان و سوریه کشیده شده است. خط سبز به مدت ۱۸ سال و تا سال ۱۹۶۷ و وقوع جنگ ژوئن محترم شمرده می‌شد. به طوری که نوار غزه توسط مصر و کرانه باختری توسط اردن اداره می‌شد تا این که اسرائیل در جنگ شش روزه نوار غزه و شبه جزیره سینا را از مصر ، کرانه باختری را از اردن و بلندی‌های جولان را از سوریه اشغال کرد.

او همچنین تاکید کرد: مصر امکانات پزشکی خود را برای کمک به فلسطینی‌ها تجهیز کرده و به ارسال این کمک‌ها ادامه می‌دهد.

حمله راکتی به اسدود ، زخمی شدن ۸ صهیونیست

شکری تصریح کرد: غیرنظامیان در نوار غزه در حال کشته شدن و نابودی هستند. مصر به دنبال راه اندازی مذاکرات سیاسی برای یک راه حل دائمی و جامع و هماهنگی با طرف های مربوطه و بین المللی برای رسیدن به آتش‌بس است.
پایگاه هوایی اسرائیلی هدف موشک‌های کتائب‌القسام قرار گرفت

تلویزیون العربی قطر همچنین از بمباران پایگاه هوایی حتسریم توسط تیپ‌های القسام با موشک‌های جدید خبر داد.

کرانه باختری فردا شاهد تجمعات علیه اشغالگران خواهد بود

به نقل از تلویزیون العربی قطر، دبیر جنبش فتح گفته تروریسم اسرائیلی امروز بیش از آنچه در دهه ۱۹۴۰ رخ داد، است. جبرئیل رجوب می‌گوید: مواجهه کنونی با اشغالگران نشان از روحیه همبستگی در میان مردم فلسطین دارد. رجوب در عین حال تاکید کرد: فردا، کرانه باختری شاهد تجمعات و تظاهرات خواهد بود و مبارزه ما علیه اشغالگران یک نبرد آشکار است.خبرنگار اسکای نیوز عربی گزارش کرد: پس از شلیک موشک از سمت غزه در چندین شهر و شهرک یهودی‌نشین اسرائیل از جمله عسقلان، اشدود و بئر السبع صدای آژیرهای خطر به صدا درآمد.

هدف قرار گرفتن شناور اسراییل

ارتش رژیم اسرائیل تایید کرد یکی از شناورهای نیروی دریایی این کشور مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

ارتش رژیم اشغالگر قدس در عین حال ادعا کرد که در این حمله به کسی آسیبی وارد نشده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا