استان ها

تغییر کاربری اراضی تهدید کشاورزی گیلان!!!!!!!!!!!

نقش نیوز:مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: طی سال گذشته ۲۰ درصد از اراضی کشاورزی گیلان اعم از زراعی و باغی استان تغییر کاربری قرار گرفت .با پدیده ای به نام خانه دومی ها مواجه هستیم. بیشتر این متقاضیان زمین های کشاورزی استان از استان های تهران ، قزوین، اصفهان و به مقدار کمتر از آذربایجان شرقی و اردبیل هستند.تبعات این پدیده به خطر افتادن امنیت غذایی و اجتماعی این منطقه است.
این موضوع نیازمند مشارکت ملی است و تنها یک دستگاه نمی تواند این معضل را حل کند./ ایرنا

به گزارش نقش نیوز،در خصوص اظهارات مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، توجه به نکات زیر را لازم می دانم :
۱- تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان ؛ در واقع یکی از مهم ترین تهدیدات کشاورزی،اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی استان است و متاسفانه این عمل خلاف در چارچوب مناسبات رفتاری نهادهای دست اندرکار، قابل ردیابی است.
۲- بنیاد مسکن به عنوان تهیه کننده طرح های هادی و مسئول مسکن روستایی، اتفاقا یکی از نهادهایی است که باید نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی پاسخ گوید که در حوزه عملکرد این نهاد چه اتفاقاتی افتاده است.
۳- در آستانه آغاز به کار دولت سیزدهم و حساسیت ایت الله رئیسی به موضوع مبارزه با فساد اداری و اقتصادی، مصاحبه مدیرکل بنیاد گیلان در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی که امنیت و حیات گیلانیان را به خطر انداخته است نوعی خوداظهاری برای تبرئه نقش بنیاد مسکن در تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.
۴- تحت تاثیر تغییر گسترده و خطرناک اراضی کشاورزی گیلان، مهاجرت اهالی استان های دیگر، مهاجرت روستاییان به شهرها، فقیر شدن روستاییان و تغییر بافت اجتماعی و فرهنگی و آسیب های زیست محیطی گردیده است؛ بنابراین، انتظار می رود تغییر کاربری اراضی در گیلان به عنوان یک تهدید جدی در شورای تامین مورد بررسی قرار گیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا