اجتماعی

تقدیر سازمان پسماند از نیروهای خدماتی پیشگام در اجرای طرح کاپ

به گزارش نقش نیوز، مراسم تجلیل از 22 نیروی خدماتی شهرداری تهران که با جدیت در اجرای اصولی طرح تفکیک پسماند در مبدا در ساختمان های اداری فعالیت داشتند، برگزار شد. در این مراسم صدرالدین علیپور مدیرعامل، نرگس رجایی معاون اجتماعی و فرهنگی، مجید نوربخش معاون امور مناطق و مسعود عابدی مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست گفت: برای پیمودن مسیر درست مدیریت پسماند و رسیدن به اهداف طرح کاپ (کاهش پسماند) نیازمند همراهی، همت و مشارکت تمام شهروندان از جمله نیروهای خدماتی هستیم.
علیپور ادامه داد: این قشر علاوه بر نقش تاثیرگذار در خانواده خود، در محل کار هم سفیران انتقال مفاهیم کاپ به همکاران خود محسوب می شوند.
وی گفت: تفکیک پسماند در مبدا یکی از گام های اصلی طرح کاپ است و با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی اجرای این طرح است باید الگو و نمونه مطلوبی در این زمینه ارائه دهد. اجرای این مهم توسط پرسنل مناطق 22 گانه نقش موثری در فرهنگ سازی میان شهروندان دارد.
در ادامه این مراسم، معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد مدیریت شهری و سازمان اجرایی کردن طرح کاهش پسماند(کاپ) در پایتخت است، گفت: برای موفقیت در طرح تفکیک پسماند در مبداء که یکی از گام های اجرایی طرح کاپ است، نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت شهروندان هستیم. در این زمینه اطلاع رسانی لازم درخصوص کاهش پسماند، تفکیک در مبدا، آب گیری زباله، کاهش حجم پسماند و … میان اقشار تاثیرگذار جامعه مانند هنرمندان، ورزشکاران ، پاکبانان و … صورت گرفته است تا از طریق این سفیران، پیام های فرهنگی کاپ به شهروندان منتقل شود.
رجایی با تاکید بر نقش تاثیرگذار نیروهای خدماتی بر بقیه کارکنان بیان کرد: نیروهای خدماتی به دلیل ارتباط با کارکنان نقش موثری در انتقال پیام های زیست محیطی و فرهنگی به همکاران خود دارند و می توانند اهداف طرح کاپ (کاهش پسماند) را در حوزه خود به نتیجه برسانند.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، در انتهای جلسه که در قالب دو گروه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، با ارائه لوح تقدیر و هدایا از کلیه نیروهای خدماتی حاضر تقدیر به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا