اجتماعی

درخواست بازنشستگان از مجلس برای تصویب لایحه همسان سازی حقوق

نماینده مردم سنندج در مجلس از درخواست بازنشستگان سراسر کشور از مجلس برای تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: اینجانب به همراه جمعی دیگر از همکاران در مجلس رایزنی‌هایی را برای تصویب نهایی این لایحه آغاز کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محسن فتحی، رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در همین خصوص به نامه‌ای اشاره کرد که از سوی کانون بازنشستگان استانداری کردستان خطاب به این مجمع نوشته شده و در نامه از مجلس خواسته‌اند این لایحه هر چه زودتر تصویب شود.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به آمادگی مجلس برای جامه عمل پوشاندن به خواسته بازنشستگان گفت: از طریق برخی همکاران متوجه شدم که کانون‌های بازنشستگی استان‌های دیگر هم نامه‌های مشابه نوشته و خواستار تصویب هر چه زودتر لایحه هستند.

گفتنی است هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه، ۹ تیر ماه خود با هدف استمرار متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان پس از پایان برنامه ششم توسعه و به منظور برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع دغدغه و بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، «لایحه دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان» را به تصویب رساند.
به گفته محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه این لایحه با قید دو فوریت تقدیم مجلس خواهد شد. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکی از مهمترین مطالبات بازنشستگان است که با ارائه این لایحه به مجلس زمینه تحقق آن فراهم می‌شود.

فتحی در همین خصوص توضیح داد: فارغ از اینکه این لایحه چه زمانی از تصویب نهایی مجلس بگذرد اما اجرای آن از ابتدای فرودین ۱۴۰۰ خواهد بود. تا حدی نگرانی بازنشستگان در خصوص زمان تصویب این لایحه تخفیف پیدا خواهد کرد. قید دو فوریت در لایحه به این معناست که فوریت لایحه بلافاصله در دستور مجلس قرار خواهد گرفت و با توجه به رویکرد مثبت مجلس به این لایحه اطمینان داریم لایحه بصورت فوریت دار در مجلس بررسی و انشاءالله تصویب نهایی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا