استان هاخراسان جنوبیویژه

در نشست مشترک کمیته پدافند غیر عامل وزارت کشور با استانداران

رضا بهنام- خراسان جنوبی-  این جلسه با همراهی رؤسای شورای پدافند غیر عامل سراسر کشور به ریاست وزیر کشور و با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
وزیر کشور در این جلسه با بیان اینکه پدافند غیرعامل نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه است گفت: پدافند غیرعامل باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه وظیفه داریم از کشور در مقابل هر اقدامی که منافع ملی را به خطر می‌اندازد آمادگی داشته باشیم افزود: هر چقدر در عمل کوتاهی کرده و تهدیدات را نادیده بگیریم در مقابلِ خسارت هایی که به کشور وارد می‌شود در پیشگاه خداوند و شهدا مسئول بوده و باید پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به اینکه حق نداریم در پدافند غیرعامل چیزی را کوچک ببینیم چرا که هیچ تهدیدی کوچک نیست و اثرات آن می‌تواند مخرب باشد، افزود: جلوگیری از موازی‌کاری‌ها که باعث تداخل در کارها می‌شود یک ضرورت بوده و باید بر اساس قانون عمل شود تا انرژی‌ها گرفته نشود.
به گفته وی؛ تمام استان‌ها باید طرح جامع پدافند غیرعامل داشته باشند و این طرح‌ها باید پیوست اجتماعی و فرهنگی داشته باشند تا نتیجه آن مطلوب و عملیاتی باشد.
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست از تکمیل همه طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استان ها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در راستای ساختارسازی از سال ۹۲، در درجه نخست ساختارهای پدافند زیستی در استان‌ها ایجاد شد که خوشبختانه، استان ها در این زمینه اقدامات خوبی انجام دادند و نشانه آن در کارنامه قابل قبول استان ها در حوزه مقابله با کرونا مشهود بود.
سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدات پیش روی کشور به دلیل تحولات در حوزه های فناوری، الگوی جدیدی به خود گرفته، تصریح نمود: این تغییرات، ضرورت نیاز به طرح‌های دفاعی جدید را الزام آور می کند.
شایان ذکر است: معاونین استانداری و جمعی از مدیران ستادی استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا