سیاسی

ربیعی: دولت مانند ورزشکاران درحال تلاش برای مهار وزنه سخت مشکلات است

به گزارش نقش نیوز؛ مراسم رونمایی از کمک‌های مومنانه فدراسیون وزنه‌برداری با حضور جمعی از مسوولان ورزش کشور در سالن ایرانیان مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

این کمک‌ها از فروش مدال قهرمانان المپیکی، کمک خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در قالب بسته‌های غذایی تهیه و در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار خواهد گرفت.

در این مراسم  که با عنوان رزمایش کمک مومنانه و همت پهلوانانه برگزار شد، «سیدرضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی المپیک، «عبدالحمید احمدی» معاون وزارت ورزش، «علی مرادی» رییس فدراسیون، «سیدمحمد شروین اسبقیان»، «محمدرضا طالقانی»، «بهداد سلیمی»، «کوروش باقری»، «محمدحسین برخواه»، «علی داودی» و جمعی از قهرمانان و مسوولان حضور داشتند.

در این مراسم، «بهداد سلیمی» مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۲، «محسن بیرانوند» مدال طلای آسیایی ۲۰۰۳ و «الهام حسینی» تنها مدال بین‌المللی خود را برای این کمک به حراج گذاشتند.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت که در این مراسم حضور داشت، گفت: از طرف هیات دولت از اقدام نیکوی جامعه ورزش تشکر می‌کنم و مزایده سه مدال ارزشمند قابل تقدیر است. هیچ نسلی بدون قهرمان و الگو زندگی نکرده و قهرمانان الگوی رفتار ما بودند. در دوران گذشته با حرکات بزرگانی مانند «محمد نصیری» بزرگ شدیم و در ادامه قهرمانان زیادی آمدند.

وی گفت: بین قهرمان و ستاره تفاوت وجود دارد، سلبریتی‌ها ارزش خود دارند اما قهرمانان ما از جنس دیگر هستند. هیچ دوره‌ای مثل امروز، مردم نیاز به همراهی ندارند. رهبر معظم انقلاب بر حسب نیاز واقعی جامعه کمک مومنانه را طرح کردند و امروز به یک پویش بزرگ تبدیل شده، پویشی که سنت دینی ما بود و الان ترویج خیر جمعی تبدیل شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مسیر ورزشکاران امروز درست است، تصریح کرد: تحریم، زندگی را سخت کرده و دولت مانند شما ورزشکاران در حال تلاش برای مهار وزنه سخت مشکلات است و باید راهگشایی لازم را انجام دهیم. به نمایندگی از دولت از آقایان بهداد سلیمی، محسن بیرانوند و همچنین خانم سیده الهام حسینی تقدیر می‌کنم.

وی تاکید کرد: بحث روحیه است و من امروز سعی کردم تفکیکی‌ قائل شوم بین روح ورزشی و قهرمانی که اهمیت زیادی دارد. دولت سعی کرده مشکلات ورزش را تا اندازه‌ای که در توانش بوده است به لحاظ تاثیری که در جامعه دارد کمک کرده و مسائل را حل کنیم. آمریکا فشار زیادی را برای انزوای ایران وارد کرده است و بخشی از این انزوا را به سمت ورزش برده است و فشار زیادی را به مجامع بین‌الملی می‌آورد و خیلی از مجامعی که به سیاست کاری نداشتند تحت فشار آمریکا قرار گرفتند و وزارت امور خارجه در کنار وزرش ورزش و رییس کمیته المیپک در تلاش هستند این سیاست‌زدگی را از تصمیمات جهانی علیه ورزش ایران دور کنند و دولت تلاش می‌کند چه در بعد داخلی چه در بعد خارجی به ورزش کمک کند. من شنیدم این مراسمی که برگزار شد کار خیری است و برای حاشیه نشین‌های تهران می‌خواهند اقدامات موثری انجام دهند و با توجه به اینکه دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهور هستم کمکی به سهم خودم انجام دادم.

سخنگوی دولت اعلام کرد: این که سه تن از مدال آوران ایران این اقدام را انجام می‌دهند می‌تواند در جامعه تاثیر مثبتی داشته باشد. ما پول در خارج از کشور داریم و همیشه دستمزد مربیان خارجی را از این طریق پرداخت می‌کردیم اما به خاطر تحریم‌های ظالمانه‌ای که صورت گرفته است امکان انتقال پول وجود ندارد. مارک ویلموتس هم براساس بندی که در قراردادش بود شکایت کرده است.

وی در پایان اعلام کرد که یک‌صد میلیون ریال به این پویش کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا