آخرین اخباراقتصادی

روحانی: وام یک میلیون تومانی به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود

رییس جمهور گفت: قرار شد وام یک میلیون تومانی به صورت قرض الحسنه پرداخت شود و سود وام را دولت پرداخت کند.

به گزارش نقش نیوز،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت، اظهار کرد: جلسات اخیر هیات دولت معطوف به چاره‌اندیشی برای بهبود امور مردم بوده است و این روند ادامه دارد. همدلی ملت و دولت منجر به پشت سر گذاشتن بحران کرونا خواهد شد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: همانطور که مردم مستحضرند، یک بحث محدودیت‌هایی است که تحت عنوان فاصله اجتماعی و فاصله هوشمند باید انجام شود که به تدریج و منظم به اطلاع مردم می‌رسد که مجازند چه اقداماتی را انجام دهند، چه کسب و کارهایی می‌توانند فعالیت کنند یا نمی‌توانند فعال باشند، بخش‌های آموزشی همچنان نمی‌توانند فعالیت کنند، بحث حمل و نقل و بحث‌هایی که توضیح داده می‌شود.

وی افزود: بحث دیگر نوعی کمک دولت به رسته‌ها و مشاغلی است که در این دو ماه به خاطر شیوع ویروس کرونا تحت فشار قرار گرفته و کسب و کارشان با مشکلاتی روبه‌رو شده است که در این زمینه بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را مدنظر قرار دادیم که از این بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲۵ هزار میلیارد مربوط به بخش درمان، دارو و تجهیزات پزشکی و بخشی هم مربوط به صندوق بیمه بیکاری می‌شود. این بخش، کمک بلاعوضی است که توسط دولت برای مسائل کرونا پرداخت می‌شود.

رییس‌جمهور افزود: از ۷۵ هزار میلیارد تومانی که به صورت تسهیلات به عموم مردم و یارانه‌بگیران یا به کسب و کارهایی که قبلا اعلام شده که در این ایام تحت فشار بیشتری قرار گرفتند، پرداخت می‌شود، حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

روحانی ادامه داد: ۲۳ میلیارد هزار تومان دیگر هم قرار بود به یارانه‌بگیران با سود ۱۲ درصد بدهیم. در این جلسه بحث بود که تسهیلات یک میلیون تومانی به یک وام قرض‌الحسنه تبدیل شود و آن سودی که از مردم قرار بود گرفته شود، دولت بر عهده بگیرد.

روحانی ادامه داد: در جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شد این بخش و سود را دولت بدهد و به شکل وام سابق نباشد و به یک وام قرض‌الحسنه‌ای تبدیل شود و سود آن را دولت پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا