آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

فعالیت‌های خدماتی دستگاه‌های اجرایی باید رسانه‌ای شود

خراسان نوبی – رضا بهنام – حمید ملانوری، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: ما کارگزار نظام و خدمتگزار مردم هستیم لذا کارهای ما محرمانه نیست.
وی تصریح کرد: میزان اعتبارات استان و حجم اعتبار تخصیصی اطلاع رسانی می شود لذا هنر مدیران ما این است که محل هزینه کرد این اعتبارات را اطلاع رسانی کنند.
استاندار اظهار کرد: اطلاع رسانی و شفاف سازی درخصوص اقداماتی که صورت می‌گیرد، باعث ایجاد امید و نشاط و تحرک در جامعه می‌شود.

ملانوری یادآور شد: تأکید امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر این است که خدمات نظام ، به مردم منتقل گردد.
وی به نقش روابط عمومی دستگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: روابط عمومی، قلب تپنده سازمان و دست راست مدیر است لذا باید برای اطلاع رسانی اقدامات دستگاه برنامه ریزی کند.

استاندار ادامه داد: وقتی میلیاردها تومان برای اجرای پروژه‌ها هزینه می‌شود، باید بخشی نیز به اطلاع رسانی اختصاص یابد.
ملانوری به مصوبات جلسات سال گذشته شورای برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: تأکید ما بر این بود که دستگاه‌ها بر اساس جدول برنامه ریزی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین می‌کند، گزارش اقدامات یکساله خود را در نشریات استان منتشر کند.

وی اظهار کرد: طبق گزارشی که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد، بخش عمده‌ای از دستگاه‌ها نسبت به انتشار اقدامات و عملکرد خود اقدام کرده‌اند.
به گفته وی؛ دستگاه‌هایی که هنوز در این زمینه اقدامی انجام نداده اند، تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند، نسبت به انتشار این گزارش در روزنامه‌های استان اقدام کنند و مدیرانی که در این زمینه تعلل کنند، باید پاسخگو باشند.

ملانوری ادامه داد: عدم تمکین مدیران از این مصوبه شورای برنامه ریزی به عنوان کوتاهی در تحقق مصوبات به وزارتخانه متبوع گزارش خواهد شد.
وی با بیان اینکه این بی توجهی در تخصیص اعتبارات دستگاه نیز تأثیر خواهد داشت، افزود: این مصوبه و همچنین تکلیف دستگاه ها بر اشتراک ۱۰ نشریه در راستای حمایت از مطبوعات استان رقم خورده است.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به وظیفه شورای برنامه ریزی درخصوص توزیع اعتبارات اشاره کرد و گفت: علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد تا اعتبارات استان افزایش یابد اما با توجه به حجم کاری که انجام می‌شود، باز هم ناکافی است.

ملانوری افزود: انتظار شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تلاش مدیران برای جذب منابع ملی و از محل تهاتر، فاینانس، ماده ۲۳ و استفاده از ظرفیت‌های بانکی است.
وی تصریح کرد: در ارزیابی مدیران، برخی شاخص‌ها را تغییر دادیم که یکی از این شاخص‌ها، همین خلق منابع جدید است. به گفته وی؛ هنر مدیران جذب اعتبارات خارج از منابع اعتباری استان است.

استاندار به گلایه از برخی مدیران پرداخت و گفت: اینکه الان و در اردیبهشت‌ ماه، هنوز بخشی از اعتبارات سال گذشته جذب نشده، پذیرفتنی نیست.
ملانوری یادآور شد: مدیران مکلفند به ازای هر یک تومان پول در اختیار ۱۰ تومان کار کرده و با تعریف طرح و پروژه، دیون ایجاد کنند، مطمئناً شورای برنامه ریزی هم از این اقدام حمایت می‌کند.

وی به مصوبه آخرین شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید با کمک ظرفیت‌های دانشگاهی، برنامه عملیاتی یک ساله خود را براساس ضوابط علمی و کارشناسی تهیه کرده به استانداری نیز ارسال کنند.
به گفته وی؛ فرمانداران نیز باید برش شهرستانی این برنامه را تنظیم کنند.
استاندار بیان کرد: محور اصلی این برنامه عملیاتی باید متکی بر شعار سال “تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” باشد.

ملانوری افزود: این برنامه ملاک ارزیابی‌های ما خواهد بود و باید به گونه ای طراحی شود تا بتوانیم بر اساس آن، عملکرد حوزه ها را رصد و قضاوت کنیم.
وی گفت: کارشناسان دستگاه‌ها می‌توانند با استفاده از فرصت‌ دورکاری، در محیط خانه نسبت به طراحی این برنامه عملیاتی اقدام کنند؛ قانون دورکاری مشخص است و دستگاه‌ها باید برای افراد دور کار، تعیین وظیفه کنند.

استاندار از اصل رعایت الگوی مصرف در انرژی برق و کاهش ساعت کاری ادارات گفت و خاطرنشان کرد: با عنایت به تابستان گرم پیش رو، برای جلوگیری از خاموشی واحدهای تولیدی، بخشی از برق مورد نیاز را باید از طریق کاهش ساعت کاری ادارات جبران کنیم.

به گفته وی؛ بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه، از اول خردادماه تا ۳۱ شهریور ماه، ساعت کاری ادارات استان، از ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ خواهد بود.
ملانوری تصریح کرد: با تأمین زیرساخت‌های دولت الکترونیک، بخشی از خدمات دستگاه‌ها در این قالب ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: برای جبران کاهش ساعت کاری ادارات و پاسخگویی به مراجعین، ساعت کاری میزهای خدمت را تا ساعت ۱۴ افزایش می‌دهیم.
به گفته وی؛ ادارات باید به منظور همراهی با این طرح و کاهش مصرف برق، ضمن استفاده از ژنراتورها و برق اضطراری، تا جایی که امکان دارد از نور طبیعی استفاده کنند.

استاندار، خشکسالی را از معضلات اساسی استان خواند و گفت: برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی، پیگیری‌های زیادی در مرکز کشور و در برخی نهادها صورت گرفته است.

ملانوری به موضوع تمرکز زدایی در توزیع اعتبارات اشاره کرد و تصریح کرد: اعتبارات باید براساس پروژه‌ها و نیازهایی که دستگاه‌ ها دارند، توزیع شود.
وی بیان کرد: فرمانداران باید در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه با نمایندگان استان در حوزه انتخابیه هماهنگ باشند تا اعتبارات به صورت عادلانه و براساس برنامه‌های توسعه‌ای توزیع شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اعتبارات باید در جایی توزیع شود که تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد و مشکلات بیشتری را حل کنند،لذا مدیران باید جنبه‌های مختلف طرح‌ها را ببینند تا اعتبار هزینه شده، بیشترین کارایی را داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا