آخرین اخباراستان هاخراسان جنوبی

لزوم برقراری تعادل بین درآمد و هزینه های شرکت مخابرات

خراسان جنوبی-رضا بهنام-شیوع ویروس کووید – ۱۹ تلنگری بود به ضرورت، تسریع بخشیدن به تحولات دیجیتالی برای همه کشورهای عضو اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) که در سال 2021 این اتحادیه شعار خود را براین اساس «سرعت بخشی به تحول دیجیتال در زمان تهدید» اعلام کرد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون به ویژه در دوران شیوع کرونا ۳۸۵ میلیارد تومان در بخش مخابراتی خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری شد و ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر برای اجرای پروژه های مخابراتی و پایداری وضعیت شبکه دیتای استان نیاز است.
وی با بیان اینکه قبل از کرونا ۴۰ درصد ظرفیت استان استفاده می‌شد اما با شیوع کرونا ظرفیت تکمیل شد، ادامه داد: پیک مصرف اینترنت قبل از شیوع کرونا در حداکثر زمان (خردادماه ۹۸) ۳.۸۲ گیگ بر ثانیه بود که این اکنون به ۱۸.۵ گیگ برثانیه رسیده است.

آذری نصرآباد افزود: همچنین مصرف اینترنت در خراسان جنوبی از ۲۲ ترابایت در شبانه روز به بیش از ۱۰۰ ترابایت رسیده است.
مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت مشترکین پهنای باند ADSL مخابرات استان از ۲۸ هزار نفر در روز به ۴۷ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: در راستای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت در هفت شهر بیرجند، قاینات، بشرویه، خوسف، اسدیه، سرایان و طبس ۲ هزار و ۴۰۰ پورت VDSL بسترسازی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۴ درصد سهم بازار ADSL مربوط به شرکت مخابرات و ۶۲.۵ درصد سهم بازار تلفن همراه استان است، ادامه داد: از محل طرح ملی USO با سرمایه‌گذاری ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری گری شرکت مخابرات یکی از مهمترین اقدامات واگذاری سرویس اینترنت به هزار و ۹ مدرسه شهری و روستایی استان است.

آذری نصرآباد در ادامه اجرای فیبر نوری را یکی از پروژه های زیرساختی مهم شرکت مخابرات دانست و گفت: از محل طرح ملی (USO) ۲۰۰ کیلومتر فیبر در استان اجرا شده و این طرح همچنان ادامه دارد.
مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع ۹۶ درصد جمیعت روستایی استان تحت پوشش تلفن ثابت خانگی و ۵۱ درصد جمعیت روستایی استان از اینترنت پرسرعت مخابرات برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش همراه اول روستاهای استان به ۹۰ درصد رسیده است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان حداقل از یکی از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند.

آذری نصرآباد عنوان کرد: در مجموع طلب شرکت مخابرات استان از مشترکین خانگی و تجاری یا سایر ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که از این میزان پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مربوط به افراد حقیقی است که درخواست داریم با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلاتی که در تامین اعتبارات وجود دارد نسبت به پرداخت بدهی اقدام شود.
مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش ها اعم از صوت و دیتا از سال ۸۲ تاکنون، یعنی ۱۸سال افزایش نیافته است، افزود: درحالی که شرکت مخابرات ایران در این مدت، با شتاب بیشتر هزینه و افزایش شدید حقوق و دستمزد مواجه شده‌ است.

وی بر تعادل بین درآمد و هزینه برای برون رفت شرکت مخابرات از زیان دهی تأکید کرد و گفت: واگذاری تعرفه گذاری خدمات انحصاری، مطابق قانون به شورای رقابت و به روز شدن تعرفه خدماتی که سال هاست تغییر نداشته اند متناسب با تورم و سود معقول از جمله راهکارهایی است که می تواند شرکت مخابرات ایران را از این چالش بزرگ نجات دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا