خراسان رضوی

لزوم تدوین دانشنامه شهدای شهرستان ها برای حفظ تاریخ دفاع مقدس

نقش نیوز – رضابهنام- خراسان رضوی :خسروی گفت: قرار است تدوین دانشنامه شهدای شهرستان ها انجام شود که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد و لازم است که هر کس به اندازه خودش کمک کند تا این تاریخ پرافتخار از بین نرود.

«حسین خسروی» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان خوسف در مراسم غبارروبی مزار شهدای خوسف، با اشاره به اهمیت پیروزی دفاع مقدس، اظهارکرد: در سیصد سال گذشته هر جنگی که در ایران اتفاق افتاد، بخشی از خاک کشور را از دست دادیم و یا دیگران آن را به زور گرفتند. اما به همت رزمندگان، شهدا و خانواده هایشان، در هشت سال جنگ؛ دشمن یک وجب از خاک ایران را هم نتوانست تصرف کند که خدا را بر این نعمت شکر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فرزندان این کشور دوران دفاع مقدس را یادشان نمی آید، گفت: قرار است تدوین دانشنامه شهدای شهرستان ها انجام شود که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد و لازم است که هر کس به اندازه خودش کمک کند تا این تاریخ پرافتخار از بین نرود.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر این دانشنامه تدوین نشود دیگران آن را تدوین خواهند کرد؛ البته نه به آن طوری که بوده و ما می خواهیم، گفت: مثلا اکنون اگر از هرکسی در مورد شهید حسین فهمیده سوال شود، از شخصیت او چیزی می داند. اما اگر این تاریخ نوشته نشود، مصاحبه نشود و پرونده ها جمع آوری نشود، برای ما تاریخی کاملا متضاد خواهند نوشت.خسروی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس به عنوان بخشی از تاریخ ما؛ تاریخ غیرت، وطن دوستی، تدین، ایران دوستی و … است که امیدوارم حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه برای برخی از افراد این سوال ایجاد می شود که با این همه شهید و جانباز؛ چگونه اسم دفاع مقدس را پیروزی می نامیم، اظهارکرد: دلیل پیروزی نامیدن این دوران؛ این است که دشمن را در رسیدن به اهداف ناکام گذاشتیم. ما که جنگ را شروع نکریم، اما دیگران با یک اهداف خاص، جنگی را شروع کردند که استقامت مردم باعث شکست آنها و نرسیدن به اهدافشان شد.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این جنگ زمانی شروع شد که صدام در تلویزیون حاضر شد و با پاره کردن قرارداد مرزی 1975 الجزایر، گفت مرز اینجا نیست و خوزستان مال ماست، اما امروز خوزستان در دست کیست؟خسروی ادامه داد: دشمن به دنبال این بود که انقلاب اسلامی در همین چهاردیواری جمهوری اسلامی محاصر شود، اما آیا امروز محاصره شده است؟ امروزمی بینیم در حالی که عضویت ابرقدرت دنیا در سازمان شانگهای مورد قبول واقع نشده، اما جمهوری اسلامی پس از 7-8 سال در نوبت بودن، اکنون به لطف دولت سیزدهم عضو این سازمان شد.

وی اظهارکرد: روزی به دنبال شکستن محاصره آبادان بودیم، اما امروز کشتی سوخت ایران به لبنان و به ونزوئلا که حیات خلوت آمریکا است، می رود، در حالی که هیچ کس جرأت نگاه چپ هم ندارد که این اقتدار از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. سالگرد دفاع مقدس هم تلنگری برای یادآوری این پیروزی بزرگ است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا