ویژه

راه اندازی پروژه فیلتراسیون برای ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است

مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان سنگان خواف گفت: برای تولید کنسانتره در این شرکت سالانه یک میلیون و دویست هزار مترمکعب آب نیاز است که با احداث واحد فیلتراسیون این عدد به حدود ۳۵۰ هزار متر مکعب کاهش پیدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ،مجید معصومی بیان داشت: کمبود آب در منطقه، مشکلات تامین آب کارخانجات و خطرات زیست محیطی ناشی از سد باطله و امکان استفاده از آب برگشتی در کارخانجات کنسانتره از مهمترین اهداف احداث پروژه فیلتراسیون بوده است.
مدیر معادن سنگ آهن احیاء سپاهان،مدت زمان اجرای این پروژه را ۲ سال عنوان کرد و افزود: این پروژه می تواند روزانه حدود ۸۰ درصد آب باطله را به سیستم برگرداند که با این کار هم مسئله زیست محیطی را رعایت می کنیم و هم آب را که عنصر حیاتی است به چرخه تولید باز می گردانیم.مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان با اشاره به اینکه این پروژه باعث صرفه جویی ۴ میلیون یورو شده است، بیان کرد: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش تحقیقاتی ، آزمایشگاهی و ساخت و راه اندازی پروژه فیلتراسیون بالغ بر ۵/۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی بوده است.
معصومی خاطرنشان کرد: چرخه تولید کنسانتره در هر ساعت موجب تولید ۱۰۰ تن باطله می‌شود که تصفیه صنعتی و بازگرداندن آن به چرخه تولید روشی مناسب و موثر در رفع محدودیت منابع آبی و مشکلات ناشی از آن است.
مدیر معادن سنگ آهن احیاء سپاهان،صرفه جویی در مصرف آب این پروژه را ۸۵۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: راه اندازی پروژه فیلتراسیون بطور مستقیم برای ۵۰ نفر در بخش های مهندسی، اپراتوری و تعمیرات اشتغال ایجاد کرده است.
معصومی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از استعدادهای بومی و توان داخلی، اظهار داشت: پروژه فیلتراسیون شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان بصورت ۱۰۰ درصد توسط متخصصان داخلی کشور طراحی و انجام شده است و بخش قابل توجهی از تجهیزات توسط سازندگان داخلی ساخته شده است، اجرا ، نصب و راه اندازی توسط شرکت های داخلی و با تکیه بر توانمندی های جوانان متخصص این مرزو بوم صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا