ویژه

معافیت از ارائه  گواهی “پی‌سی‌آر ” برای مسافران اروپایی واکسینه شده

براساس آخرین به روز رسانی مقررات سفر به ایران، مسافران ورودی از کشورهای اروپایی که دو نوبت واکسن ضد کرونا دریافت کرده اند از التزام به ارائه گواهی پی‌سی‌آر معاف خواهند بود.

به گزارش تفاهم، سفارت جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مسافرین ورودی از کشورهای اروپایی باید تست پی سی آر منفی با مهلت ۹۶ ساعت برای ورود به کشور ارائه کنند. اما برای افرادی که دو نوبت واکسن تزریق کرده اند و ۱۵ روز از دوز دوم‌ گذشته باشد با ارائه کارت واکسیناسیون اقدام دیگری لازم نیست.این بیانیه می‌افزاید: افرادی که واکسن نزده‌اند یا دوز اول را زده‌اند، لازم است در بدو ورود تست پی‌سی‌آر مجدد از آنها به عمل آید و تا زمان روشن شدن پاسخ در منزل در قرنطینه باشند.

این تصمیم درحالی گرفته شد که دولت‌های اروپایی در آستانه آغاز فصل تعطیلات تابستانی با اعتراضات گسترده‌ای از سوی فعالان حوزه گردشگری نسبت به التزام ارائه گواهی پی‌سی‌آر منفی مواجه هستند. هر آزمایش پی‌سی‌آر در اروپا حداقل یک صد یورو برآورد می‌شود که این امر مسافرت برای خانواده‌ها را دشوار کرده است.از ۱۷ «می» که محدودیت‌ها در انگلیس برای سفرهای خارجی آسان شده، کشورها به سه فهرست سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند. به این ترتیب مسافرانی که از کشورهای قرمز و زرد وارد انگلیس می‌شوند باید به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند، با این تفاوت که مسافران کشورهای قرمز باید در هتل‌های مورد تائید دولت قرنطینه و هزینه سنگینی را پرداخت کنند. اما مسافران مناطق سبز از قرنطینه معاف هستند.

با این حال مسافران فارغ از اینکه واکسینه باشند، باید پیش از سفر گواهی پی‌سی‌آر منفی خود را ارائه و برای روزهای دوم و هشتم آزمایش پی‌سی‌آر خریداری کرده‌ باشند.دولت بوریس جانسون قصد دارد تا برای افرادی که هر دو واحد از واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند، التزام به آزمایش پی‌سی‌آر را حدف کند. در سایر کشورهای اروپایی نیز طرح مشابهی در دست بررسی قرار دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا