استان هاخراسان جنوبیویژه

کشف ۴۳۷ دستگاه ماینر غیر مجاز در استان

خراسان جنوبی-رضابهنام-محسن بخشایی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل اکیپ‌های شناسایی و اقدام قانونی با متخلفان توسط پلیس امنیت اقتصادی، اظهار داشت: از یک مشترک صنعتی در شهرستان بشرویه 27 دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز به قدرت تقریبی 54 کیلووات کشف شده است که این میزان معادل مصرف 90 خانوار است.

وی با بیان اینکه با تقویت و توسعه راه‌های کشف و ابتکار عمل در شناسایی ماینرهای غیرمجاز میزان کشفیات در حال افزایش است، افزود: هم استانی‌های عزیز می توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیر مجاز را به شماره 6- 32400585 -056 اطلاع داده و تا سقف 20 میلیون تومان از پاداش نقدی بهره مند شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری می‌شوند گفت: استفاده از دستگاه‌های رمز ارز به صورت غیر مجاز در شرایط فعلی کمبود برق در کشور، بزرگترین ضربه به زندگی مردم است و این شرکت به صورت جدی موضوع را پیگیری و رصد می کند.

بخشایی تصریح کرد: در پی رصدهای اطلاعاتی و افزایش آمار فعالیت‌ دستگاه‌های تولید رمز ارز، شرکت توزیع برق با همکاری دیگر نهادهای اطلاعاتی و همچنین نیروی انتظامی، تمرکز خود را بر جلوگیری از فعالیت این دستگاه‌ها و تامین برق پایدار و کاهش خاموشی ناشی از افزایش بار شبکه گذاشته است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری مردم و سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در کشف رمز ارزهای غیر مجاز و همکاری با شرکت توزیع برق استان در این شرایط حساس پیک تابستان، مجموع دستگاه‌های ماینر غیر مجاز کشف شده در استان را 437 دستگاه با قدرت 977 کیلووات عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا