بانک-بیمه-بورس

تاثیرپذیری 60 درصد اقتصاد كشور از شیوع ویروس كرونا

به گزارش نقش نیوز؛ گزارش پژوهشی “آثار شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد ایران” به بررسی اثراتی می‌پردازد که این ویروس به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر ساختار اقتصادی کشور تحمیل کرد. همچنین در بخش مربوط به صنعت بیمه، با بهره‌گیری از مدل داده-ستانده، به ارزیابی میزان آسیبی که شیوع ویروس کرونا بر این صنعت وارد نموده، پرداخته می‌شود.

اقتصاد ایران در شرایطی با بیماری کووید 19 مواجه شد که تورمی 30 درصدی و رشد اقتصادی منفی را تجربه می‌کرد. در عین حال، به دلیل تحریم‌های ظالمانه، ساختار اقتصاد کشور چندان پیشرفته و پیچیده نبود که از قطع روابط بین الملل آسیب سنگینی ببیند. بنابراین می‌توان بیان کرد که قطع تعاملات بین‌المللی به دنبال گسترش ویروس کرونا در جهان، تبعات سنگینی برای بدنه اقتصادی کشور نداشت و اثرات غیرمستقیم ویروس کرونا بر آن، اندک بود.
از طرف دیگر، 60 درصد از تولیدات کشور که توسط بخش خدمات و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، ایجاد می‌شوند و به حضور مستقیم نیروی کار نیاز دارند، به طور مستقیم توسط ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه مربوطه به آن دچار اختلال شدند. بنابراین می‌توان بیان نمود بیش‌ترین میزان اثرگذاری ویروس کرونا بر بخش عرضه و تولید اقتصاد کشور، به صورت مستقیم بوده است.
در نهایت، به جهت ارزیابی تأثیرات شیوع ویروس کرونا بر صنعت بیمه از محل کاهش تقاضای اقتصاد، از جدول داده-ستانده استفاده شده است. برآوردها حکایت از آن دارد که حق بیمه تولیدی در مدت سه ماهه بین 15 تا 17 درصد کاهش خواهد یافت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا